Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

I maj...

Jag förstår nu hur det funkar, och ingen peppande läsning direkt :-/ Jag kan alltså, om jag har otur, dras med detta hurlängesomhelst, och jag kan inget göra? Jag trodde att jag dammar av "skiten" på tex 4 år, bet.anmärkningarna bör ha försvunnit då,om alla släpper inom närmaste, men det kan ju pågå hur många år somhelst? Jag var glad att äntligen ha mat på bordet, ha fattat rätt beslut.. Jag inser nu att jag kommer ju aldrig kunna byta lgh, aldrig kunna köpa hus som jag trott. Min plan var på 5-6 år, sen skulle det vara normalt igen. Men med systemet som råder så kan det ta 20 år? Usch vad har jag gjort?? Om jag bara hade bitit ihop när min bror dog och fortsatt jobba hade jag inte haft dessa problem. men bara att bita ihop då och ångra misstag gjorda på 3 år på hur lång tid somhelst i värsta fall. Jag har inga statliga skulder. Bara "skitlån". Som jag kommer göra allt för att betala extra på.

betalar ingen tv-avgift idag. *har ingen tv;-) *

Jag förstår nu hur det funkar, och ingen peppande läsning direkt :-/ Jag kan alltså, om jag har otur, dras med detta hurlängesomhelst, och jag kan inget göra? Jag trodde att jag dammar av "skiten" på tex 4 år, bet.anmärkningarna bör ha försvunnit då,om alla släpper inom närmaste, men det kan ju pågå hur många år somhelst? Jag var glad att äntligen ha mat på bordet, ha fattat rätt beslut.. Jag inser nu att jag kommer ju aldrig kunna byta lgh, aldrig kunna köpa hus som jag trott. Min plan var på 5-6 år, sen skulle det vara normalt igen. Men med systemet som råder så kan det ta 20 år? Usch vad har jag gjort?? Om jag bara hade bitit ihop när min bror dog och fortsatt jobba hade jag inte haft dessa problem. men bara att bita ihop då och ångra misstag gjorda på 3 år på hur lång tid somhelst i värsta fall. Jag har inga statliga skulder. Bara "skitlån". Som jag kommer göra allt för att betala extra på.
Loppan jag förstår att det kom som en chock för dig att det är så här det fungerar med KFM för dig. Men som det är nu så har du ju inget val. Du kanske har möjlighet att söka skuldsanering sen. Då är du ju av med allt på 5 år som aclc gjorde. kram ca5tio

Tack :) Skuldsanering vette fan om jag får, tjänar bra, kan betala på 15 år:-( Känner mig väldigt låg just nu, fast jag trodde jag gjort rätt.. Livet är som en ...ja jag vet inte!

Kommer ha ca 15 fodroingsägare.. Hra inte orkat räkna exakt men ungefär så,,

Fast nu får vi lugna oss lite här.. 20 år kan det inte ta.. Dina fordringar har ju en preskriptionstid också, i de allra flesta fall 3 år, det innebär att fordringsägarna måste fortsätta att påminna om skulden och kunna visa att dom har gjort det, annars preskriberas fordran. Vissa skulder till staten preskriberas på 5 år, vissa till CSN 25 år och vissa till Försäkringskassan om man har sådana preskriberas på 10 år.

Så du kommer ju löpande få brev, så du vet vilka skulder som finns kvar, och har ju möjlighet att göra upp planer på sådana som ramlar in som inte verkar ligga hos kf för tillfället.

Tack :) Skuldsanering vette fan om jag får, tjänar bra, kan betala på 15 år:-( Känner mig väldigt låg just nu, fast jag trodde jag gjort rätt.. Livet är som en ...ja jag vet inte!

Skuldsanering är inte aktuellt för dig, du är inte kvalificerat insolvent, du kan som sagt reda ut det på lite kortare tid, 4-5 år sådär.

Kommer ha ca 15 fodroingsägare.. Hra inte orkat räkna exakt men ungefär så,,

Om alla skulder skulle ligga inne för verkställighet blir det ungefär 750kr per månad i snitt i grundavgifter.

Tack Lasseman, för all din hjälp! Jag ska sova nu och smälta, men övertygad om att jag kommer med mer frågor och/eller moraliskt stöd :) Tack all ni som finns här!

Idag fick jag mitt första utslag på 6737:-. blir lite förbryllad av texten:
" Skäl till avgörandet: Du som svarande har delgivits föreläggandet men har inte i rätt tid bestridit sökandes yrkan i ovan angivna delar. enligt 42 paragrafen lagen (1990:746) om betalningsföreläggande och handräckning ska därför utslag meddelas i enlighet med ansökan.

Utslaget kan komma att överföras till kronofogdemyndighetens utsöknings- och indrivningsbas och kan komma att verkställas utan särskild begäran från sökanden"

Är detta en standardtext? Jag skrev på delgivningskvittot utan att bestrida, i rätt tid. Vad menar dom? Dom går väl bara inte in och drar från mitt konto, utan jag får väl hem papper först där jag ska redogöra mina utgifter och inkomster? Går de in och kollar mina konton INNAN jag fått hem brev om utredning om min ekonomi? Kan de gå in tex i morgon och kolla läget?
Det finns inget slutdatum när skulden ska vara betald, det står bara att den ska betala genast. Utskrivet 22/6. Hur länge tar det nu tror ni innan jag får nytt brev om detta? Jag tänker ju inte betala liksom..

Har nu beslutat att skaffa Brevia. Så får dom scanna in min post och maila 2 ggr/vecka. Så slipper jag ångesten över brevbäraren, och att grannarna ska råka få min post. Får ångest varje gång jag går förbi min låda, antar att jag får mest post i hela området nu :-O

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp