- Meddelanden
- 891
- Mottagna reaktioner
- 551
- Poäng
- 577
Tänkte jag kan svara på dessa frågor också, något blev konstigt när jag klippte så dom fick nya nummer, men skitsamma
1Huruvida du får hembesök eller ej har vi väl rett ut, men på bilen, nej, det står inte KF på den, oftast om man kollar ägaruppgifter på bilarna dom åker i så äger skatteverket dom, men det är helt vanliga bilar, typ v70 eller likande, helt civila.
2. nej, du behöver inte redovisa till kfm, rent teoretiskt skulle någon borgenär fått för sig att du gett någon närstående en stor penninggåva i syfte att hålla pengar borta, men då måste dom till tingsrätten och begära dig i konkurs och sånt.. det gör man kort sagt inte på så pass små skulder som du har i sammanhanget.
3, jag kollade upp och din hyra är helt ok, du skulle utan problem kunna motivera en hyra på ungefär 1000 kr per i månaden som ensamstående utan barn.
Tack Lasseman! Ja jag missuppfattade nog, var så ledsen igår och ångest över att de kommer och plockar allt jag har. Skönt att höra att min hyra verkar rimlig. Jag vill betala så mkt det bara går, men jag måste ju bo och leva med. Kommer ändå få det bättre nu.Om några få år har jag en BRA ekonomi igen, jag får försöka se målet!
Okej, så för att "scanna" mina konton och ifrågasätta hur jag har hushållit med mina pengar är inte vanligt? Nån måste sätta mig i konkurs först? Jag har inget att dölja, inget att ta, men känslan av förnedring när jag ska försöka förklara röran på mina 2 konton känns inte lockande.. har överfört hit och dit för att hindra autogirodrag mm.. Mamma sätter in en slant ibland för att hjälpa mig..
(hon vet inget dock, tror bara jag har det "lite" jobbigt nu ;-)
och jag har vissa månader fått in ett par tusen extra från ett extrajobb. Men det var då,inget stadigvarande, jag bara är rädd att dom har massa frågor och att jag ska känna mig dum och inte kunna svara. Har varit ett jäkla jobb sista åren på att ta nya lån och hålla allt rullande med avbet.planer mm
Tack för att ni finns, jag kommer nog med flera frågor!