Först tog jag ett privatlån på 500k av familjeskäl som inte kan komma ifråga, sedan ansökte jag i minnet om 500k för att minska lånen men jag smalnade inte för jag betalade mycket medicin för min mamma som hade en huvudoperation på grund av tumörHur är det möjligt att du fått låna så mycket med den inkomsten? Hade du högre innan?
Även om du skulle få ett eller flera samlingslån skulle månadskostnaden vara högt, mellan 12-15000kr/m. Då baserad på 15 år återbetalningstid.
Att fly från skulderna kan kännas lockande men det kommer att påverka ditt liv ordentligt och kanske mer än att ta itu med de.
Du kan börja med att kontakta alla lånegivare och fråga om, betalningsfria månader, sänkt ränta, förlänga återbetalningstiden, tillfälligt amorteringsfritt eller fryst ränta. Använd pengarna till att släcka några krediter eller dyra lån så månadskostnaden minskar.
Om man inte kan minska utgifterna måste man kolla hur man istället kan öka inkomsterna.
-hyra ut ett rum om du har en bostad. Kan kännas jobbigt men under kortare perioder kan det fylla på kassan. Studenter betalar bra: 4-5000kr/m.
- extrajobb, det finns massor med möjligheter om du bor i eller nära en storstad.
- gör en insats och sälj ALLT som går att sälja. Begagnad marknaden är enorm. Kläder, skor, gamla telefoner allt går att sälja.
det här är anledningen till att jag har så många skulder, jag ångrar inte eftersom anledningen var min mamma och jag ville rädda henne
anledningen är att det nu är väldigt svårt för mig att betala tillbaka .