Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Flytta utomlands

Hur är det möjligt att du fått låna så mycket med den inkomsten? Hade du högre innan?
Även om du skulle få ett eller flera samlingslån skulle månadskostnaden vara högt, mellan 12-15000kr/m. Då baserad på 15 år återbetalningstid.
Att fly från skulderna kan kännas lockande men det kommer att påverka ditt liv ordentligt och kanske mer än att ta itu med de.
Du kan börja med att kontakta alla lånegivare och fråga om, betalningsfria månader, sänkt ränta, förlänga återbetalningstiden, tillfälligt amorteringsfritt eller fryst ränta. Använd pengarna till att släcka några krediter eller dyra lån så månadskostnaden minskar.
Om man inte kan minska utgifterna måste man kolla hur man istället kan öka inkomsterna.
-hyra ut ett rum om du har en bostad. Kan kännas jobbigt men under kortare perioder kan det fylla på kassan. Studenter betalar bra: 4-5000kr/m.
- extrajobb, det finns massor med möjligheter om du bor i eller nära en storstad.
- gör en insats och sälj ALLT som går att sälja. Begagnad marknaden är enorm. Kläder, skor, gamla telefoner allt går att sälja.
Först tog jag ett privatlån på 500k av familjeskäl som inte kan komma ifråga, sedan ansökte jag i minnet om 500k för att minska lånen men jag smalnade inte för jag betalade mycket medicin för min mamma som hade en huvudoperation på grund av tumör

det här är anledningen till att jag har så många skulder, jag ångrar inte eftersom anledningen var min mamma och jag ville rädda henne
anledningen är att det nu är väldigt svårt för mig att betala tillbaka .

Varför ens lämna landet till en okänd äventyr?!
Sluta betala bara och lämna allt skit till kfm. Du överlever med löneutmätningen alternativ skuldsanering och är fri efter 5 år, precis som vissa här. Förstår inte tanken. Det blir iaf samma första konsekvens: kfm sen betalningsanmärkningar. Du ska inte bli häktad pga skulderna till bankerna.
Well, vi skattebetalare betalar för er men skitsamma.
Jag trodde att jag kunde bli efterlyst av svenska staten och jag kunde hamna i fängelse, nu har jag mycket stress och ångest.
därför tror jag att ett alternativ är att lämna Sverige och efter ett tag börja betala skulderna

Jag trodde att jag kunde bli efterlyst av svenska staten och jag kunde hamna i fängelse, nu har jag mycket stress och ångest.
därför tror jag att ett alternativ är att lämna Sverige och efter ett tag börja betala skulderna
Du är rolig. Nä, tur att i Sverige har man en möjlighet till skuldsanering. Du kan inte betala så du betalar inte. Det är omöjligt i ditt fall med 20tkr bara till skulder och kanske mest ränta. Även Lyxfällan har vid flera tillfällen rekommenderat folk att ansöka om skuldsanering när de inte kunde fixa en budget, lånemedsökande osv.
Läs mer om utmätning, löneutmätning, skuldsanering på Kronofogdens hemsida.
Kan rekommendera dig att ta kontakt med en skuldrådgivare i din kommun på tisdag, boka en tid och de kommer ge samma tips kanske.
Du kommer känna skillnaden för att med så stor skuld och dålig inkomst kommer aldrig betala tillbaka.

Varför ens lämna landet till en okänd äventyr?!
Sluta betala bara och lämna allt skit till kfm. Du överlever med löneutmätningen alternativ skuldsanering och är fri efter 5 år, precis som vissa här. Förstår inte tanken. Det blir iaf samma första konsekvens: kfm sen betalningsanmärkningar. Du ska inte bli häktad pga skulderna till bankerna.
Well, vi skattebetalare betalar för er men skitsamma.
Hur betalar skattebetalarna om man får be om ett förtydligande?

Hej , jag har en stort skuld typ 1.35mile , är olika lån : 3 st privatlån och 6 st sms:lån och 2 st kredit kort.
R:emember 500k
SevenDay 349k
Nordax 293k
andra är snabbtlån och kreditkort

Varje månad måste betala typ 20k bara skulder
Nu jag har jättesvårt att betala min ekonomi är helt krossat

Nu jag tänker flytta utomlands ,vet nån vad kan hända eller har nån erfarenhet vad ska jag göra ??
Uppmanar inte till det. Men har 2 varningar här.

Flyttar du utomlands så kolla noga upp att du väljer ett land som inte har utlämningsavtal/samarbete med Sverige. Annars kontaktar svenska myndigheter landet och du får förmodligen sitta fängslad där istället.

Om du väl har bestämt dig för att flytta utomlands och lämna allt bakom dig så se till att vara säker i ditt beslut. För kommer du någonsin tillbaka till Sverige så lär polisen stå på flygplatsen du väljer och vänta på dig.

Sveriges myndigheter får garanterat reda på att du kommer till Sverige så fort du registrerar passet för att boka ett flyg/tåg/båt tillbaka till Sverige då du kommer vara efterlyst i alla datasystem. Så fort du aktiverar ett pass för att komma hit, eller ploppar upp på en passagerarlista är det kört.

2 saker att tänka på noga för att undvika fängelse. 1. Sverige får inte ha sammarbete med landets myndigheter dit du åker och 2. Du kommer aldrig kunna komma tillbaka till Sverige. Åtmindstånde inte förrän allt är preskiberat, efter 10 år?

Flyttar du utomlands så kolla noga upp att du väljer ett land som inte har utlämningsavtal/samarbete med Sverige. Annars kontaktar svenska myndigheter landet och du får förmodligen sitta fängslad där istället.

Om du väl har bestämt dig för att flytta utomlands och lämna allt bakom dig så se till att vara säker i ditt beslut. För kommer du någonsin tillbaka till Sverige så lär polisen stå på flygplatsen du väljer och vänta på dig.

Sveriges myndigheter får garanterat reda på att du kommer till Sverige så fort du registrerar passet för att boka ett flyg/tåg/båt tillbaka till Sverige då du kommer vara efterlyst i alla datasystem. Så fort du aktiverar ett pass för att komma hit, eller ploppar upp på en passagerarlista är det kört.

2 saker att tänka på noga för att undvika fängelse. 1. Sverige får inte ha sammarbete med landets myndigheter dit du åker och 2. Du kommer aldrig kunna komma tillbaka till Sverige. Åtmindstånde inte förrän allt är preskiberat, efter 10 år?
Du vet att han pratar om att fly utomlands för att han inte kan betala sina skulder va? Sannolikheten är EXTREMT liten att han skulle ha poliser efter sig som väntar på flygplatsen, att han skulle vara efterlyst, eller att han skulle hamna i fängelse.

Först tog jag ett privatlån på 500k av familjeskäl som inte kan komma ifråga, sedan ansökte jag i minnet om 500k för att minska lånen men jag smalnade inte för jag betalade mycket medicin för min mamma som hade en huvudoperation på grund av tumör

det här är anledningen till att jag har så många skulder, jag ångrar inte eftersom anledningen var min mamma och jag ville rädda henne
anledningen är att det nu är väldigt svårt för mig att betala tillbaka .
Jag verkligen beklagar att du känt att du behövde göra så. Det är ju riktigt tragiskt.
Som några skrivit i tidigare inlägg, det som händer när du slutar betala är att lånen först (förmodligen) går till inkasso. Inkasso försöker driva in skulder. När du fortfarande inte kan betala, då ansöker inkasso indrivning av skulden genom kronofogden som sedan kan leda till löneutmätning. Läs på om det. Det verkar som du kommer att ha mer pengar över vid löneutmätning än nu. Nackdelen är att lånen minskar väldigt sakta eller t.o.m. kan öka pga så lite amorteras och dröjsmålsränta.
Det kanske räddar dig just nu. När du visat att du gjort allt du kan för att betala tillbaka kan du söka skuldsanering. Alltså du kan redan söka nu men kämpa på med det jag skrev i mitt tidigare inlägg. Att få sanering är inte lätt. Och du måste visa att du gjort allt för att klara av återbetalningen men att det helt enkelt inte gick.
Lycka till!

Du vet att han pratar om att fly utomlands för att han inte kan betala sina skulder va? Sannolikheten är EXTREMT liten att han skulle ha poliser efter sig som väntar på flygplatsen, att han skulle vara efterlyst, eller att han skulle hamna i fängelse.
När man flyr utomlands från sina skulder på långt över en miljon så polisanmäls det såklart eftersom det tekniskt sett är ett bankrån. Sannolikheten är extremt hög att passet flaggas, eftersom det är polisen som utfärdar pass

Vad tusan pratar du om egentligen?

Lite oklart om du inte har koll eller om du skämtar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp