- Meddelanden
- 293
- Mottagna reaktioner
- 73
- Poäng
- 227
Tror du att jag hinner om jag betalar på måndag? Alltså hinner innan saneringen hävs? Många här tror ju att den hinner avslås och då sitter man ju i klistret ännu merOkej @Kattmatt ... jag förstår att du är nere på botten och kravlar runt i självömkan och tänker att du ska bara ge upp. Samt att du går in i retoriken "jag är världens hemskaste människa".
Vi alla (ja inte ALLA ... men ett väldigt stort antal inklusive mig själv) har varit där. Och mitt största råd till dig är nu att bestämma dig för om du har nått botten eller inte. Behöver du falla ännu mer - eller räcker det som det är nu?
För uppenbart behöver du nå botten innan du kan börja vända uppåt. Sedermera så ... du har ALLTID ett val. Ofta när man är djupt nere i skiten är de val man har få och inget av valen är så där jävla bra. Men något av valen är alltid lite bättre än det andra.
Jag har fattat det som så att den totala skulden du ligger efter med är 65 000 kr (3 "missade" betalningar till skusan på ca 12 000 kr/st och 1 "missad" klumpsumma-inbetalning på 29 000 kr). Se då till att låna 53 000 kr av din vän och skriv ett skuldbrev där ni bestämmer start om avbetalning på lån (rek att ni sätter upp en betalplan som matchar de betalningsfria månader du har - dvs du betalar in 12 000 juni och dec fram tills skuld är avbetalad). Sedan betalar du in med en gång för 2 av de missade 3 månadsbetalningarna, samt den missade klumpsumma-inbetalning på 29 000 kr. Sedan nu i december betalar du in den tredje missade betalningen.
Det är en vettig lösning - men det är bara du som kan börja agera. Ingen annan.