Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

3 obetalda månader till skuldsanering

Hur stor var summan som du låg efter med? Så du låg efter med 3 betalningar?
Hur mycket betalar du varje månad till saneringen?

Vad skönt att du har din sanering kvar ju!
Sanningen är sen att jag låg efter med 8 betalningar. Ca 12000 i månaden.

Jag tycker det är fint att du vågar dela detta. Många människor hade hellre gömt ett sånt "misslyckande" från andra. Berätta gärna mer! Betalade du ingenting från dess att du skrev i december tills den omprövades? Vilka skäl fanns till det som KFM tog hänsyn till? Vad var anledningen till att du ändå får lite av en ny chans? Och har du kommit ur spelandet? Hejar på dig och hoppas du löser detta nu.
Tack ❤️ Jag har sannerligen inte mått bra dessa 8 månader. Tankar utan uppehåll dag och natt. Nej jag betalde inget mer fram till nu. Trodde verkligen den skulle avbrytas och var helt inställd på skulder livet ut. Jag har under året levt med psykisk misshandel från nära anhörig samt att hela min arbetsgrupp har upplevt hot och psykiskt våld på arbetet under vintern. En fruktansvärd tid och jag önskar ingen detta. Magsår ,Viktnedgång,håravfall, sömnlöshet, tvivel och självmordstankar

Gärna lite mer info. Nyfiken.
Så du fick en förlängd skuldsanering med 16 månader. Men hur många missade betalningar hade du? Vilka skäl togs det hänsyn till?
Säger som ovanstående, fint att du delar med dig. Och ändå rätt tryggt att veta att det är svårare att häva en skuldsanering än många oroar sig för.
Ta nu verkligen vara på denna chansen! Gör allt du kan för att fullfölja och sköta din sanering. Nu hade du verkligen en ”skyddsängel” :folded:
Tack snälla. Jag svarade under Jessicas inlägg. Ja en skyddsängel hade jag verkligen. Kanske skulle skaffa mig ett halsband med en ängel att bära efter detta

Tack ❤️ Jag har sannerligen inte mått bra dessa 8 månader. Tankar utan uppehåll dag och natt. Nej jag betalde inget mer fram till nu. Trodde verkligen den skulle avbrytas och var helt inställd på skulder livet ut. Jag har under året levt med psykisk misshandel från nära anhörig samt att hela min arbetsgrupp har upplevt hot och psykiskt våld på arbetet under vintern. En fruktansvärd tid och jag önskar ingen detta. Magsår ,Viktnedgång,håravfall, sömnlöshet, tvivel och självmordstankar
Usch, lider med dig. Hoppas att du är ute på andra sidan nu och orkar göra jobbet som krävs för skuldsaneringen. Det är ändå något du nu kan påverka själv.

Jag tycker det är fint att du vågar dela detta. Många människor hade hellre gömt ett sånt "misslyckande" från andra. Berätta gärna mer! Betalade du ingenting från dess att du skrev i december tills den omprövades? Vilka skäl fanns till det som KFM tog hänsyn till? Vad var anledningen till att du ändå får lite av en ny chans? Och har du kommit ur spelandet? Hejar på dig och hoppas du löser detta nu.

Usch, lider med dig. Hoppas att du är ute på andra sidan nu och orkar göra jobbet som krävs för skuldsaneringen. Det är ändå något du nu kan påverka själv.
Tack❤️. Nu börjar jobbet och jag ska kämpa! Finns inget annat. Brukar läsa dina inlägg och blir väldigt motiverad av dem. Du är en förebild och kämpe

Usch så hemskt. Du är värd en andra chans och hoppas du mår bättre nu och skönt att du fick behålla din sanering. Detta visar hur skört livet kan vara och att man ör inte sämre människa för man får problem att betala sin sanering som vissa skrivit om tidigare i denna tråd
Så bra att du fick behålla din sanering. Ta hand om dig och du är en bra och fin människa. Hoppas du mår bättre nu lycka till framåt.

Lider med dig, verkligen.
Låt ingen och ingenting förstöra din chans till en ljus framtid, så ta nu vara på din andra chans och kämpa! Detta fixar du galant!
Vill även tillägga att efter så många missade betalningar så fick du verkligen en andra chans, och det är bra att du delar med dig, kanske kan det lugna många som tror det är jätte lätt att bli av med en sanering. Att förlänga verkar vara det första alternativet, och inte att häva. Nå, njut och kämpa! Huvudet högt!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp