Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

3 obetalda månader till skuldsanering

Svar ja! - det tror jag! Laga kraft är inget beslut som man lättvindigt avbryter.

Men chanserna för dig kommer att minska snabbt destå längre du väntar med att agera. Generellt sätt är det 4-5 missade betalningar som gäller för att avbryta sanering.

Du har inte fått någon omprövning ännu om avbruten skuldsanering. Om det kommer en sån omprövning blir den mest troligt nekad och du fortsätter som vanligt om du har betalat ikapp innan omprövningen kommer.

Kommer det en omprövning om avslutad sanering och du inte har betalat ikapp så ser det mycket värre ut.

Nästa gång KFM skickar ut rapport till borgenärerna och skriver att du är ikapp så är det inte ens säkert det blir en omprövning. KFM häver inte ditt beslut utan omprövning.

Jag hade agerat redan i helgen via din vän om du vill bli skuldfri. Annars kan du ha utmätning resten av livet om du väntar för länge. Få saneringen med laga kraft 2 gånger är nästan omöjligt.

Låna allt utom typ 12000 nu omedelbart och skicka in pengarna. Övriga 12000 betalar du in via decembers lön. Då tror jag du kommer klara dig!

Och inse att du inte kan spela mer. Spelpaus idag maxtid utan att tveka

Det är ju nästan 90000 människan ligger efter.

Å herregud.

Jag vill med en ganska tydlig bestämdhet avråda från att använda mallen.

Eller till och med väldigt tydlig.
Använd en annan mall då eller skriv om den. Bara det uppfyller de 3 grundkraven (anbud och accept, ej minderårig eller drogpåverkad, god moral) för att ett avtal ska vara giltigt spelar det ingen roll vad innehållet är. I ett lån är beloppet, accepten, rätt person/datum och avgifterna de viktiga.

Edit: har faktiskt använt i princip exakt denna mall för att hjälpa 2 personer med skuldsanering. KFM har godkänt avtalet mellan privatpersonerna och båda personerna som har lånat ut pengarna finns med i godkänd betalplan utan komplettering. Så inte ens KFM har inte haft något att klaga på med mallen varken första eller andra gången.

Bild:
Eftersom mallen har 0 visningar och Lasseman inte ens kollat på den blir hans omdöme för tillfället ganska orelevant

1733591655999.png

Senast ändrad:
Använd en annan mall då eller skriv om den. Bara det uppfyller de 3 grundkraven (anbud och accept, ej minderårig eller drogpåverkad, god moral) för att ett avtal ska vara giltigt spelar det ingen roll vad innehållet är. I ett lån är beloppet, accepten, rätt person/datum och avgifterna de viktiga.

Edit: har faktiskt använt i princip exakt denna mall för att hjälpa 2 personer med skuldsanering. KFM har godkänt avtalet mellan privatpersonerna och båda personerna som har lånat ut pengarna finns med i godkänd betalplan utan komplettering. Så inte ens KFM har inte haft något att klaga på med mallen varken första eller andra gången.

Bild: Eftersom mallen har 0 visningar och Lasseman inte ens kollat på den blir hans omdöme för tillfället ganska orelevant

Visa bilaga 4535
Jag bryr mig inte om det står att den är öppnad eller inte, jag öppnade den.

Bild: Eftersom mallen har 0 visningar och Lasseman inte ens kollat på den blir hans omdöme för tillfället ganska orelevant

Visa bilaga 4535

Ja skriva en egen eller använda en mall som inte är utformad sådär. Det mesta vore bättre ärligt talat.
Det inga problem att den går in i en skuldsanering, men det är ju inte så relevant, där behöver ju inte fordran ha förfallit.

Skulle vem det nu var som skulle låna 90k för att hen betalat andras mat och hyra och lite annat i stället för skuldsaneringen, så kan man ju nästan utgå från att det inte kommer gå helt smärtfritt med återbetalningen.
Skulle då den som låna ut pengar gå till KFM, det bestrids och lämnas till tingsrätten så blir det nog en ganska lätt puck för tingsrätten att landa i att käromålet ogillas. Det saknas löptid, det finns ingen amorteringsplan utan betalar när han har möjlighet. Ett sånt lån kan ju aldrig sägas upp till betalning, eftersom det inte förfaller, och har det inte förfallit ska ju inte det fastställas någon förpliktelse i dom eller utslag.

Det där är ett vansinnigt dåligt råd att ge.

Jag bryr mig inte om det står att den är öppnad eller inte, jag öppnade den.
Jag hoppas det är fallet. Så du inte lämnar falska anklagelser. Nu innehåller min mall grundkravet för ett giltigt avtal - så tekniskt sätt är det inget fel på avtalet - även om det såklart är i fördel för de personerna jag hjälpt. Men om jag ska vara ärlig så är det ungefär strax därefter mina juridiska kunskaper tar stopp.

Men kan du inte hjälpa till att skriva en bra mall för forumet som en god gärning isåfall som postas i guider och man kan hänvisa till? Det dyker upp folk på forumet ibland lite då och då som pratar om större belopp mellan privatpersoner. Så jag tänker om dina kunskaper är mycket bättre i ämnet så kan du upprätta en mall som vi kan hänvisa till när frågan kommer upp.

Jag hoppas det är fallet. Så du inte lämnar falska anklagelser. Nu innehåller min mall grundkravet för ett giltigt avtal - så tekniskt sätt är det inget fel på avtalet. Men om jag ska vara ärlig så är det ungefär strax därefter mina juridiska kunskaper tar stopp.

Men kan du inte hjälpa till att skriva en bra mall för forumet som en god gärning isåfall som postas i guider och man kan hänvisa till? Det dyker upp folk på forumet ibland lite då och då som pratar om större belopp mellan privatpersoner. Så jag tänker om dina kunskaper är mycket bättre i ämnet så kan du upprätta en mall som vi kan hänvisa till när frågan kommer upp.
Jo det är mycket fel. Anklagelserna befogade.

Jo det är mycket fel. Anklagelserna befogade.
Vi har lite olika åsikter. Jag anser att en underskrift på avtalet skulle vara giltigt - avtalsmallen har använts 2 gånger vid komplettering för skuldsanering. Båda gångerna har det varit lyckat för att ingå i betalplanen - men också vara i fördel för den personen jag hjälper. (Vilket är tanken eftersom jag hjälper till)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp