Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

3 obetalda månader till skuldsanering

Vi har lite olika åsikter. Jag anser att en underskrift på avtalet skulle vara giltigt - avtalsmallen har använts 2 gånger vid komplettering för skuldsanering. Båda gångerna har det varit lyckat för att ingå i betalplanen - men också vara i fördel för den personen jag hjälper. (Vilket är tanken eftersom jag hjälper till)

Ja en underskrift, men vad spelar det för roll det man skrivit på är riktigt illa?
Läs inlägg 57.

Ja en underskrift, men vad spelar det för roll det man skrivit på är riktigt illa?
Läs inlägg 57.
Det är också ett word dokument. Mallen är inget fel på. Det är bara ändra villkoret då till när man önskar som ex att lånet ska vara återbetalt senast 2 år efter avslutad skuldsanering som förfallodatum.

Fastna inte så mycket i detaljer. Poängen som
spelar roll är att komma vidare för TS så snart det bara går, det är det viktigaste här - betala in och minimerar risken för avbruten sanering. Detaljer i avtalet kan man lösa på en kväll om man har en mall och struktur, vilket var poängen att bistå med - om dom vill ha ett avtal emellan varann.

Senast ändrad:
Det är också ett word dokument. Mallen är inget fel på. Det är bara ändra villkoret då till när man önskar som ex att lånet ska vara återbetalt senast 2 år efter avslutad skuldsanering som förfallodatum.

Fastna inte så mycket i detaljer. Poängen som
spelar roll är att komma vidare för TS så snart det bara går, det är det viktigaste här - betala in och minimerar risken för avbruten sanering. Detaljer i avtalet kan man lösa på en kväll om man har en mall och struktur, vilket var poängen att bistå med - om dom vill ha ett avtal emellan varann.
Detaljer? Beror på vad man menar med "inget fel på" Jag fick inget felmeddelande när jag öppnade den i word, så långt stämmer det.
Innehållet var det sämre med
Det är inte detaljer. Det är fundamentala fel i mallen som "Skrev ihop en avtalsmall som ni kan använda och får fylla snabbt om ni vill ha skuldebrev på lånet och göra lånet juridiskt bindande."

Och ja, lånet blir säkert juridiskt bindande. Men krav på återbetalning blir det inte. Det är en rätt central funktion i skuldebrev.
Du bör verkligen inte ge råd om något du inte behärskar. Såvida du inte tänkt täcka upp för folk som råkar illa ut för att dom följer dina "juridiskt bindande" råd då.

Det går inte att öppna dokumentet. Den är inte klickbar.
På sida 5 - näst sista inlägget går det öppna. Det år därför jag poängterade bild i fet stil. För det stog att det var oöppnat.

Detaljer? Beror på vad man menar med "inget fel på" Jag fick inget felmeddelande när jag öppnade den i word, så långt stämmer det.
Innehållet var det sämre med
Det är inte detaljer. Det är fundamentala fel i mallen som "Skrev ihop en avtalsmall som ni kan använda och får fylla snabbt om ni vill ha skuldebrev på lånet och göra lånet juridiskt bindande."

Och ja, lånet blir säkert juridiskt bindande. Men krav på återbetalning blir det inte. Det är en rätt central funktion i skuldebrev.
Du bör verkligen inte ge råd om något du inte behärskar. Såvida du inte tänkt täcka upp för folk som råkar illa ut för att dom följer dina "juridiskt bindande" råd då.
Mina huvudråd i denna tråd oavsett hur det går till är 1. Få in betalning så snart det bara är möjligt oavsett hur det går till. 2. Sluta spela.

Allt annat är ganska betydelselöst i jämförelse. Nu gäller det få in betalning snarast möjligt. Resten blir faktiskt detaljer. Det är en bra poäng du har dock - gör ett krav för återbetalning då i avtalet, ex lånet ska vara betalt i fullo senast 2 år efter avslutad eller avbruten sanering. Men få in pengarna till skuldsaneringen så snabbt som möjligt är huvudsaken. Det är det som spelar roll och ska vara huvudfokus här

Ja du tycker ju det.

Jag tycker det är rätt allvarligt att man ger råd som kan innebära att någon annan kan få se sig om efter närmare 100k om man följer ditt råd i den maniska jakten på skuldsanering.

Ja du tycker ju det.

Jag tycker det är rätt allvarligt att man ger råd som kan innebära att någon annan kan få se sig om efter närmare 100k om man följer ditt råd i den maniska jakten på skuldsanering.
Ja det är allvarligt. Att få en avbruten skuldsanering är dock mycket mer allvarligt eftersom man kanske aldrig får chansen igen till skuldsanering och får leva på existensminimum och må dåligt resten av livet om skulderna inte minskar pga höga räntor via utmätning.

Det finns förmodligen bara 2 dåliga alternativ här. Men att göra allt för att rädda skuldsaneringen så snabbt som möjligt och ta tag i sig själv är enligt mig det betydligt bättre alternativet. Det går inte ens att jämföra. Detta är dessutom en kamp mot klockan och det kan handla om dagar eller veckor.

Betalningen måste in enligt mig, INNAN omprövningen/eventuell omprövning kommer från borgenär.

Googla låneavtal mall:

Edit: om det är rätt eller inte med ett privat lån får ovanstående diskussioner avgöra

Ja skriva en egen eller använda en mall som inte är utformad sådär. Det mesta vore bättre ärligt talat.
Det inga problem att den går in i en skuldsanering, men det är ju inte så relevant, där behöver ju inte fordran ha förfallit.

Skulle vem det nu var som skulle låna 90k för att hen betalat andras mat och hyra och lite annat i stället för skuldsaneringen, så kan man ju nästan utgå från att det inte kommer gå helt smärtfritt med återbetalningen.
Skulle då den som låna ut pengar gå till KFM, det bestrids och lämnas till tingsrätten så blir det nog en ganska lätt puck för tingsrätten att landa i att käromålet ogillas. Det saknas löptid, det finns ingen amorteringsplan utan betalar när han har möjlighet. Ett sånt lån kan ju aldrig sägas upp till betalning, eftersom det inte förfaller, och har det inte förfallit ska ju inte det fastställas någon förpliktelse i dom eller utslag.

Det där är ett vansinnigt dåligt råd att ge.
Inte nog med det. Det stod också minst 5,000 i månaden som betalning. Hur nu det går ihop.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp