Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Överlånad, spelberoende, för många UC. Hjälp!

Ingen vill halshugga dig angående din ekonomi. Den som kan göra det är du själv. Jag gjorde som du.. skapade marginaler som krympte och problemen återkom precis som för dig.
Har svårt att hänga med i dina beräkningar o lite trött.. men vad är totalt in och totalt ut - inte det nya lånet medräknat ?
Dvs det du har kvar till mat, kläder, transport, medicin mm ..
är det mer än 5000:- hade jag med vad jag bet idag aldrig lånat.
Att bibehålla en viss standard eller levnadsstil är förgörande på sikt eftersom det kostar .. idag klarar jag mig bra på mina 4800:- i månaden.
Jag har 1,8 miljoner i skuld .. o trodde på slutet att snöbollseffekt skulle hjälpa mig men jag hade skapat marginaler för många gånger.
Men tycker du det känns som en lysande lösning som löser problemen på 5 år.. visst - för lånet är på 60 månader

Jag tror på att det blir bättre att betala av det du har istället för att byta ut ett lån mot ett annat... blir ju egentligen skit samma men om du kör snöbollsmetoden och du får loss pengar efter hand. Skit i att försöka fixa det nu nu nu utan ta det lugnt då det på långsint kommer löna sig och bli bättre!

Tack för dina råd! Jag är så himla vilsen och vet varken in eller ut så jag får fundera lite. Just nu vill jag ha mer marginal än att amortera för min största skräck är att behöva låna pengar igen. SÅ jävla svårt med balansen därimellan. Lånelöftet kommer ju dröja några dagar så har några dagar att fundera...

Tack för dina råd! Jag är så himla vilsen och vet varken in eller ut så jag får fundera lite. Just nu vill jag ha mer marginal än att amortera för min största skräck är att behöva låna pengar igen. SÅ jävla svårt med balansen därimellan. Lånelöftet kommer ju dröja några dagar så har några dagar att fundera...
Din största är skräck är att behöva låna mer pengar igen säger du. Så för att slippa det så tar du ytterligare ett lån till dåliga ränta så att likviditeten ökar tillfälligt. Läste jag verkligen rätt nu? Låter ju snarare som att din största skräck är att amortera. Lyssna på dom goda råd som du har fått om att leva snålt under en period och amortera max på dom dyrare krediterna så skall du se att du snart ser en vändning.

Lånar du igen får du mer att amortera. Jag kan förstå skräcken och att vilja vara kvar i något som fungerar. Bara en omtanke.. gör en kalkyl över 5 år .. du kommer amortera mer varje månad än idag väl? Eller vad är det som försvinner som gör att det blir bättre ekonomi?
Hur myckwt amorterar du totalt idag och vad blir det efter lån och att du betalar bort något.

Lånar du igen får du mer att amortera. Jag kan förstå skräcken och att vilja vara kvar i något som fungerar. Bara en omtanke.. gör en kalkyl över 5 år .. du kommer amortera mer varje månad än idag väl? Eller vad är det som försvinner som gör att det blir bättre ekonomi?
Hur myckwt amorterar du totalt idag och vad blir det efter lån och att du betalar bort något.

Fast jag byter ju bara till ett annat lån. Jag får lägre månadskostnad med Primal än Credway. Kommer kunna betala kanske 19000 på Credway så lite mer än hälften. Och de kommande 2 månaderna amortera 4-5000 sen är det lånet klart.

Jag kommer ansöka om ett samlingslån när mitt betyg är bättre så tanken är inte att jag ska betala detta i 5 år.

Fast jag byter ju bara till ett annat lån. Jag får lägre månadskostnad med Primal än Credway. Kommer kunna betala kanske 19000 på Credway så lite mer än hälften. Och de kommande 2 månaderna amortera 4-5000 sen är det lånet klart.
Jag läser det du svarar,, vet inte om det är svar på din ursprungliga fråga du vill ha eller någon som bekräftar att du tänker rätt.
Jag tycker du gräver ett djupare hål.. o varför byta lån när du är kvar i samma sists? Visst mindre att amortera men hur mycket? Vad är det som är värt så mycket att bibehålla i livsstil som gör att du riskerar så mycket?
Har du bestämt dig för att låna så ska du göra det. Vill du ställa en fråga vad jag eller någon annan tycker så får du acceptera svar i stil med att ”sluta låna” minska på utgifterna. Nu känns det mest som att du argumenterar emot alla svar och söker bekräftelse på att du kan låna utan att riskera något.
Så återigen .. vad är skillnaden efter de två kommande månaderna? O vad har du för utgifter o vad har du över de kommande 5 åren under förutsättning att din inneboende bor kvar där i 5 år...

Jag kommer ansöka om ett samlingslån när mitt betyg är bättre så tanken är inte att jag ska betala detta i 5 år.
Ok, hoppas du får det.

En sak som kan vara bra att ha i åtanke om.. många utgår från att man är frisk och alltid kommer arbeta som just nu.
Ekonomin ska egentligen basera sig på vad som händer om du blir sjukskriven..
de flesta även jag som välavlönad fram till nu pga löneutmätning har 14800:- totalt ut i månaden.
Kan vara något att tänka på.. en influensa på 3 veckor hemma från jobbet .. som exempel

Ok, hoppas du får det.

En sak som kan vara bra att ha i åtanke om.. många utgår från att man är frisk och alltid kommer arbeta som just nu.
Ekonomin ska egentligen basera sig på vad som händer om du blir sjukskriven..
de flesta även jag som välavlönad fram till nu pga löneutmätning har 14800:- totalt ut i månaden.
Kan vara något att tänka på.. en influensa på 3 veckor hemma från jobbet .. som exempel

Nu tycker jag bara du är negativ, hackar och ger mig som helst inga kloka svar så jag kommer inte svara på detta! JAG VET hur det ligger till, jag ÄR INTE dum i huvudet. Men just nu känner jag att det skulle hjälpa att betala några hundra mindre i månaden och få ner Credwaylånet som stressar mig. Min inneboende kommer inte bo hos mig i 5 år, det är bara tillfälligt. Jag håller på att leta efter ett billigare boende vilket gör att jag kommer gå ner från 7700 i hyra till 4000-5000 per månad.

Jag räknade ut att det skulle kanske hjälpa mig mer om jag kunde köra 10 000 istället för 299 kr/mån. Då blir jag av med lånet hos Fairlo på 6800 kr (320 kr/mån) och kan amortera ner 3000 kr på Credway.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp