Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Överlånad, spelberoende, för många UC. Hjälp!

tror att de e lagligt.. d e väl mer omoraliskt mot arbetsgivaren..
Ja menar du gör ju inget olagligt d mer bankkillen som gör om eller höjer eller ja vet fan inte hur han gör men han löser ju allt..mot en kostnad såklart.

Mejla han min uc igår så vet mer om nån dag. Men visst skulle d gå igenom så kan han väl fixa d åt flera

Jobbar han på banken ?

Känns rätt så olagligt att gå bakom ryggen på sin arbetsgivare och godkänna ett lån, dvs bankens pengar, till någon som dem inte hade godkänt i vanliga fall. Samt ta ut en saftig avgift som inte står med på bankens avtal för lån känns också olagligt. Det blir ju som att han har en egen utlåning fast använder bankens pengar.

Men jag spekulerar bara.

Jobbar han på banken ?

Känns rätt så olagligt att gå bakom ryggen på sin arbetsgivare och godkänna ett lån, dvs bankens pengar, till någon som dem inte hade godkänt i vanliga fall. Samt ta ut en saftig avgift som inte står med på bankens avtal för lån känns också olagligt. Det blir ju som att han har en egen utlåning fast använder bankens pengar.

Men jag spekulerar bara.
Strider nog helt mot bankens policy och dessutom hans anställningsavtal. Kan nog räknas som någon form av trolöshet mot huvudman och grovt bedrägeri.

Håller me att d strider garanterat mot bankens policy men jag gör inget olagligt. D mer att killen som jobbar där gör det.
Stod häromdagen i nån tidning om en tjej som gått genom sin pappas kontakter på en bank för att få till ett lån med väldigt eller nästan ingen ränta alls .. allt går ju med rätt kontakter

Håller me att d strider garanterat mot bankens policy men jag gör inget olagligt. D mer att killen som jobbar där gör det.
Stod häromdagen i nån tidning om en tjej som gått genom sin pappas kontakter på en bank för att få till ett lån med väldigt eller nästan ingen ränta alls .. allt går ju med rätt kontakter

Om du pantsätter något som inte finns passerar du vad som är lagligt. Lånar du i ett blanco på en mille är det såklart något annat

risken finns alltid d håller ja med om..men om ja säger såhär de lånen som togs medans hon va arbetslös har aldrig kollats upp med arbetsgivare m.m.
jo hon lär säkert förlora allt med arbetsförmedlingen men samtidigt är det bara i nån vecka som hon är utskriven..fördelen är ju att jag slipper betala av dessa 3 lånen som vardera ligger på 2500kr/månaden.

Du menar att du tar 3 lån i mammas namn och skiter i att betala?

för kännedom..snackar med en polare till mej som känner en snubbe som håller på att fixa ett banklån åt mej på 1.2M trots betalanmärkningar och ca 20+ förfrågningar...nackdelen är att killen vill ha ca 20-30% av beloppet för besväret..ska försöka få ner hans andel till 10-15% o köra på det beroende va räntan blir och månadskostnaden

Kan säga att det är omöjligt att du kan få ett hypoteklån utan fastighet som säkerhet. Ligger ditt 1,2 mille lån direkt i banken så kanske du har en chans men har du anmärkning och 20+ förfrågningar så är det omöjligt. ALLT loggas på banken och vid dessa belopp så får inte en ensam anställd på banken fatta beslut, måste förankras uppåt.
Ledsen att sumpa din story om banken och hoppas även du skojar om lånen du tog i mammas namn.

Kan ha läst dina inlägg fel och då ber jag om ursäkt

Du menar att du tar 3 lån i mammas namn och skiter i att betala?

Kan säga att det är omöjligt att du kan få ett hypoteklån utan fastighet som säkerhet. Ligger ditt 1,2 mille lån direkt i banken så kanske du har en chans men har du anmärkning och 20+ förfrågningar så är det omöjligt. ALLT loggas på banken och vid dessa belopp så får inte en ensam anställd på banken fatta beslut, måste förankras uppåt.
Ledsen att sumpa din story om banken och hoppas även du skojar om lånen du tog i mammas namn.

Kan ha läst dina inlägg fel och då ber jag om ursäkt

Nej menar inte att ja skiter i o betala hennes lån.. hennes lån e viktigare o betala än mina egna ..
Jag tog lån i hennes namn med hennes tillåtelse men ja skrev att hon va fast anställd vilket e falskt. O dessa lån betalades ju ut förra året så det gick igenom o de betalas ju fortfarande.

Ang killen på banken så vet ja inte alls hur han gör för o få till lånet men d e väl hans jobb så han fixar d på nått sätt..lagligt eller olagligt kan vi bara spekulera om just nu. Som sagt ja mejla min uc i förrgår o när han ger mej svar ang räntan o allt annat hur det är upplagt kan ja säga till ifall nån annan i knipa skulle vilja ha samma hjälp

Om du pantsätter något som inte finns passerar du vad som är lagligt. Lånar du i ett blanco på en mille är det såklart något annat
no idea hur killen löser det.. men spontana tanke för att få till ett så stort lån är ju att han bakar in ett huslån eller liknande och gör om det till blanco med låg ränta.. vet mer när ja får svar ang räntan o upplägget

no idea hur killen löser det.. men spontana tanke för att få till ett så stort lån är ju att han bakar in ett huslån eller liknande och gör om det till blanco med låg ränta.. vet mer när ja får svar ang räntan o upplägget

Låter som upplägg med felaktiga säkerheter, det skulle jag aldrig gå in i, framförallt inte om dom säger att det är "vattentätt"

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp