Skulle behöva förfalska pantbrev så inte troligt det händer ofta.Stämmer o stämmer..skulle din pappa/bror jobba på banken skulle han kunna fixa detta åt dej utan problem..
som sagt Ja har bara hört talas om det.
Skulle behöva förfalska pantbrev så inte troligt det händer ofta.Stämmer o stämmer..skulle din pappa/bror jobba på banken skulle han kunna fixa detta åt dej utan problem..
som sagt Ja har bara hört talas om det.
en annan fundering..
går runt nått rykte bland mina kretser att personer med låne svårigheter kan få till större lån (1M) utan säkerhet ifall man känner nån på banken..man typ fixar till lånet som ett bolån till en låg ränta men får dessa insatta på kontot istället för lånebrev..
nån mer insatt i bankvärlden än jag som vet mer?
Det där med falska säkerheter testade ett antal personer kring handelsbanken för några år sedan. Minns jag rätt blev det fängelse och vansinnigt många miljoner i skadestånd. Dessutom bränd för skuldsanering under lång tid.
nån som har erfarenheter från låneskydd? tror ni de kollar upp hos arbetsförmedlingen vilket datum man skrev in sig eller kan man fixa o trixa med datumet på intyget?
vet ni hur man kan gå runt d där??
sökte lån på mammas namn 2018-01 och fick låneskydd på lånet grundat på att hon var fast anställd.. problemet var att hon redan va arbetslös sedan 2017 så jag fick tanken att ringa arbetsförmedlingen o skriva ut mamma och sedan 1 vecka efter skriva in henne igen för att visa låneskyddarna att hon e arbetslös från och med nu.
är jag helt ute o cyklar eller tror ni att de finns en chans att gå igenom?
för kännedom..snackar med en polare till mej som känner en snubbe som håller på att fixa ett banklån åt mej på 1.2M trots betalanmärkningar och ca 20+ förfrågningar...nackdelen är att killen vill ha ca 20-30% av beloppet för besväret..ska försöka få ner hans andel till 10-15% o köra på det beroende va räntan blir och månadskostnadenen annan fundering..
går runt nått rykte bland mina kretser att personer med låne svårigheter kan få till större lån (1M) utan säkerhet ifall man känner nån på banken..man typ fixar till lånet som ett bolån till en låg ränta men får dessa insatta på kontot istället för lånebrev..
nån mer insatt i bankvärlden än jag som vet mer?
för kännedom..snackar med en polare till mej som känner en snubbe som håller på att fixa ett banklån åt mej på 1.2M trots betalanmärkningar och ca 20+ förfrågningar...nackdelen är att killen vill ha ca 20-30% av beloppet för besväret..ska försöka få ner hans andel till 10-15% o köra på det beroende va räntan blir och månadskostnaden