Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Överlånad, spelberoende, för många UC. Hjälp!

Vem är du/oss som ska bestämma vad som är katastrof eller inte för TS? Vem är du/oss att besluta att hens problem är mindre värd än andra problem? Att folk har dragit sig så långt ner i skiten att de blir irriterad över andras "små" problem är ju bara tragiskt... blir ni irriterad över andras små problem, kanske man inte ska säga nåt alls? Om man nu tycker att bara ens egna problem borde uppmärksammas borde man nog inte hänga på ett forum. Du kan aldrig bestämma vad som får/ska kännas katastrof för andra för att din sist kanske är värre. Skäms på er!!
Oj oj.. Ja jag kan relatera för jag har jag har nästan exakta förutsättningar lön och lånmässigt ingen inneboende dock så jag skulle vara glad om jag kunde amortera 4k extra varje månad sen mindervärderat jag verkligen inte utan ser det mer som att uppmuntra att det inte är så illa som man känner, eftersom ts har slutat med spel vilket är det stora problemet så är det bara kneta på och inte försöka få till ännu mer snabblösningar med flera lån.

Du har fullständigt rätt och jag håller med. Läste det sen och kunde se att det inte var ok att skriva så. Jag ber om ursäkt för detta.
Att folk som faktiskt borde förstå gur det är att vara skuldsatt (oavsett om det är 300k eller 3mil) blir irriterad över ett inlägg där någon känner sig väldigt nere pga skulder, tyckte jag dock var väldigt låg det med.
Tack för din input

Jag håller också med om att man i forumet ska kunna avhandla allehanda problem, små som stora. Huvudsaken är god ton och respekt. I detta fall tror jag att många kanske vill hjälpa ts att stoppa ev fortsatt lånande i tid och uppmuntra att se sin situation positivt. Men i skrift kan allt också tolkas så olika.

Oj oj.. Ja jag kan relatera för jag har jag har nästan exakta förutsättningar lön och lånmässigt ingen inneboende dock så jag skulle vara glad om jag kunde amortera 4k extra varje månad sen mindervärderat jag verkligen inte utan ser det mer som att uppmuntra att det inte är så illa som man känner, eftersom ts har slutat med spel vilket är det stora problemet så är det bara kneta på och inte försöka få till ännu mer snabblösningar med flera lån.
Man kan dock aldrig sätta sig helt i någon annans situation även om du kan relatera. Så nej, ingenting att bli irriterad över här inte.

TS kan även om jag läst att extrajobb inte orkas med överväga det ..
Är det svårt att få 5500 + 4500 att räcka till mat + övrigt samt 4500:- till spar/amortering som det stod i första inlägget så jämförelsevis ...
totalt ca 4900:- ska räck till mat+övrigt +spar + extra amortering & det är svårt att se den ekvationen gå ihop.
Inga klädinköp, inga ”pubrundor” inga lyxartiklar” svårt med tandläkarbesök- inga abonnemang, inga elavtal eller svårt att hyra.. listan kan bli lång på att inte sätta ner foten nu.
Så återigen. Sluta låna och minska utgifterna till ett minimum du inte är överens med kanske men som tar sig snabbare till en dräglig livssituation. Att bli skuldsatt och få löneutmätning är inget att längta efter precis. Försök att kämpa & jämför med sidan du ännu sluppit leva i.

Jag vet att ni som finns här kommer att vilja halshugga mig men anledningen till varför jag startade tråden är för att få råd om att få ett mindre samlingslån för att kunna amortera ÄNNU mer. Jag har nu fått ok på 15 000 hos Primal Capital för 449 kr/mån med 26% ränta i 60 mån. Försöker tänka klart och räkna i Excel men kommer ingen vart. SKulle det hjälpa mig? Credway har väldigt hög månadskostnad på typ 1000 kr/mån innan jag betalt 20 000 (dvs när det är 10 000 kr kvar). Ska jag betala av Credway och Fairlo?

Mina lån
Uppradat i följande ordning: bolag, ränta, lån, månadskostnad.

Låg ränta (räknar med att ha dessa kvar tills min UC blir bättre):
Ica Banken, ca 6%, 10 000 kr (sätter in ca 2 000 kr matpengar varje månad men använder upp pengarna), flexibel
Avida Finance, 13%, 139 740 kr, 1 843 kr
Collector, 13,90 %, 99 492 kr, 1 326 kr
Bigbank , 13,90%, 15 000 sek, 296 sek (15 år)

= ca 3 500 kr/månad

Hög ränta (vill försäka ändra tillfälligt för att få ner månadskostnad):
Credway, 26% , 31 500 kr, lägsta betalning: 1 500 kr (flexibel)
Fairlo, 26%, 6 830, kr, 320 kr (8 år)
Goodcash, 25%, 22 000 kr, 543 kr
Slantar, 28%, 30 000 kr, 881 kr (8 år)
= ca 3 300 kr

Jag hade struntat att ta nytt lån, hade först försökt amortera extra på de befintliga röda lånen och levt på nudlar och knäckebröd i ett par månader, inge köpt ngt nytt alls då hade du fixat att betala av dem lånen ganska så snart. Lev på existensminimum ett par månader. Du fixar det! Eventuellt senare ett samlingslån med bättre ränta när ditt UC blivit så mycket bättre :)

Som Självkontroll sa, kör snöbollsmetoden. Amorterar du 4500 så är Fairlo borta på 2 månader och då ökar du amorteringen till 4820 på nästa lån. Vad har du för UC betyg?

Som Självkontroll sa, kör snöbollsmetoden. Amorterar du 4500 så är Fairlo borta på 2 månader och då ökar du amorteringen till 4820 på nästa lån. Vad har du för UC betyg?

Om jag räknar har jag mer marginal att amortera om jag tar lånet även om det är typ samma ränta då Credwaykostnaden blir lägre. Jag har jättedåligt UC-betyg och det är nog främst pga alla mina UC-förfrågningar. Har väl 5 kvar i oktober/november. UC-betyg ligger på 18% ungefär. Jag tror det beror mkt på att jag har en kredit hos ICA på 10 000 som jag inte kan eller prioriterar att amortera av pga mina övriga höga lånekostnader och räntan är ganska låg. Ond cirkel. Vill även kunna behålla lite av det jag kommer ha kvar efter denna månad (ca 2-3000) för att aldrig behöva mer ta lån.

Jag tror på att det blir bättre att betala av det du har istället för att byta ut ett lån mot ett annat... blir ju egentligen skit samma men om du kör snöbollsmetoden och du får loss pengar efter hand. Skit i att försöka fixa det nu nu nu utan ta det lugnt då det på långsint kommer löna sig och bli bättre!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp