Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vill du få hjälp med UC, låneansökning eller samlingslån?

Vet du vad som påverkar riskprognosen på din UC?

• Totalt antal röstare
    28
Man kan då avsluta krediten med sin skuld kvar som man betalar som tidigare.

Vad tror Lån expert om följande:

Har idag 360K i blanco.
Har 1 ff och 0,4 i prognos.
Ff från 2016-11-04

Har ett lån hos seb och ett hos bank Norwegian.
Nästa månad har jag kommit ner under 350k på båda. Min tanke är att höja upp Seb och lösa BN då. Vågar man göra det när man ska fixa med ett nytt bolån sent i höst? Eller ska man sitta still i båten och baka ihop efter bolånet är fixat?

Hej Krona,

Jag är ingen expert på bostadssidan och vet inte om ff har lika stor påverkan.
Däremot skulle du ha väldigt bra förutsättningar att få bra villkor på ett blancolån.
Vad är nuvarande räntan?

4,78 på seb (245K)
10,88 hos BN (125K)

Hade tänkt att bara flytta över BN till Seb. Kanske går att få bättre?

Det kommer du kunna göra, men du kommer nog kunna få ännu bättre bud än 4,78%

Med vilka förutsättningar får man bästa ränta? Dvs runt 3,45%

Det skulle vara Forex som erbjuder rak 3.54% upp till max 400'000 kronor.
Sevenday kan erbjuda 300'000 med annuitet 3.45%.
ICA Banken rak 3,7% till 350'.
Man får ej ha mer än 2 uc ff och den bör vara minst 6 månader gammal.
Riskprognosen kan variera men alldrig över 0,5%.
Om du kan ha medlåntagare så hjälper under förutsättningen att denna person också har likvärdig kreditomdömme.

Senast ändrad:
Så Forex skulle man kunna få erbjudande av redan idag. Men chansen att få bästa räntan borde fortfarande att vänta tills skulden är på 350 för att fler banker ska kunna samla allt i ett enda lån?

Om du vill ha allt samlat på en gång är svaret ja men om du har högre ränta än vad du kan få kan du lika väl lösa så mycket du kan till en lägre ränta för att kunna betala av en även större del av tidigare lån med besparandet.

LånExpert några frågor angående min UC. Har i nuläget 7,1% inga anmärkningar och 14 krediter.

Har tre tighta förfrågningar som försvinner inom loppet av 21 dagar. När jag tog dem så chockhöjde min UC kan man vänta med ett tydligt dyk när de försvinner?

Har två små nollade krediter, 6000 totalt är det en fördel eller nackdel för betyget att ha de två nollade kvar. I mitt fall rör det sig om 12 eller 14 krediter men om jag tar bort de så ökar min belåningsgrad på krediter från 82 till 87 % av beviljad. Vad är bäst visa utrymme? Eller minimera krediter?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp