Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad tjänar ni i månaden och vad går det mesta åt på?

De dagarna då facket brydde sig om sina medlemmar är förbi sedan länge.
Numera är de bara en förlängning av ett politiskt parti vars syfte endast är att fylla på partikassorna. Och givetvis ska fackpamparna kunna fortsätta leva gott på medlemspengarna.

Så i mina ögon är det helt bortkastade pengar som vi skuldsatta kan spendera på många bättre sätt.
Beror kanske på vilket fack. Kommunal har visat med all önskvärd tydlighet hur lite de anser om sina medlemmar. Dit skulle jag aldrig ge en krona. Men vissa fackförbund kanske bryr sig mer.

Beror kanske på vilket fack. Kommunal har visat med all önskvärd tydlighet hur lite de anser om sina medlemmar. Dit skulle jag aldrig ge en krona. Men vissa fackförbund kanske bryr sig mer.
Jo, så är det kanske.
Mina (och mina arbetskamrater och vänners) erfarenheter av fack som inte bryr sig det minsta har uteslutande varit LO-fack såsom metall, kommunal, transport, och handels.

Om man tror facken gjorde någon en tjänst med en löneförhandling på två år nu så fortsätt betala till facket.

a-kassan ska man vara med i men facket är verkligen bortkastade pengar.

Här är ett alternativ: http://www.nnf.se/
Jag har haft några frågor till dem under ett decennium, och de har varit snabba med att svara. Numera är jag pengschonär, men stödmedlem (50 kr/mån).

Förstår inte varför man är med i facket när man har skuldsanering.
Jag hade gått ur direkt och haft en femhundringen extra, 500 kr är mycket när man har skuldsanering.
Jag kontaktade mitt fack innan min skuldsanering och fick betala lägsta kostnad under saneringen, 56:-/månad. Jag är medlem i Vision. Tipset fick jag härifrån.

Jag kontaktade mitt fack innan min skuldsanering och fick betala lägsta kostnad under saneringen, 56:-/månad. Jag är medlem i Vision. Tipset fick jag härifrån.
Har även jag en reducerad kostnad av min fackavgift (handels) under min pågående sanering. Gick från 700:- till 275:-. Stannade kvar då a-kassa och försäkringar blev billigare den vägen än om jag skulle teckna de separat…

Har även jag en reducerad kostnad av min fackavgift (handels) under min pågående sanering. Gick från 700:- till 275:-. Stannade kvar då a-kassa och försäkringar blev billigare den vägen än om jag skulle teckna de separat…
Jag hade a-kassa utöver fackavgiften så totalt med fack och a-kassa så blev det strax under 200-:/månad.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp