Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad tjänar ni i månaden och vad går det mesta åt på?

Kaffesump 29 tkr netto
Skuldsanering 10.192
ST1 tankkort 1.500
Facket 699
Mobil 219
Hyra 7254

Fru kaffesump
22 tkr netto
15 tkr utgifter

kvar att leva på:
16000 som ska täcka mat, nöjen och diesel fram och tillbaka till jobbet var månad 4-5 tkr i månaden

Kaffesump 29 tkr netto
Skuldsanering 10.192
ST1 tankkort 1.500
Facket 699
Mobil 219
Hyra 7254

Fru kaffesump
22 tkr netto
15 tkr utgifter

kvar att leva på:
16000 som ska täcka mat, nöjen och diesel fram och tillbaka till jobbet var månad 4-5 tkr i månaden
Okej men hur brukar det se ut vanligtvis när det närmar sig löning för er? Finns det något kvar.

Okej men hur brukar det se ut vanligtvis när det närmar sig löning för er? Finns det något kvar.

Jag får lön nästa fredag och min fru också. I skrivande stund har vi på hennes konto 3822 kr och på mitt konto 2811. Det är olika från månad till månad. Nu har jag haft semester i tre veckor (börjar jobba på måndag) och då har bilen bara stått hemma och jag inte kört något alls knappt Då har vi sparat väldigt mycket på det.

Säg om en månad, den 15 september för exempel, då kanske vi sitter med nu 1500-2000 kronor, om ens det. Men jag preppar alltid matlådor på helgen innan jag ska börja min jobbvecka, äter aldrig mat i personalrestaurangen för 98 kr.

Äter mat på jobbet och gör matlådor hemma. Kan vara storkok på köttfärssås, kan köpa 2 kg nötfärs och göra lasange, frysa in och ha matlådor, kan jag göra korvgryta och frysa in. Vi sparar väldigt mycket pengar på det viset. Jag arbetar också bara eftermiddagar, 1500-2345 och då äter jag endast något lätt vid 12.00 och sedan 13.30 kör jag till jobbet, äter min matlåda 17.45 och sedan tar jag några knäckebröd vid 00.30 när jag kommer hem och ett glas fil. Det är vad jag äter på en dag.

Pengarna som vi bränner det går väl för det mesta till mina arbetsresor eftersom jag har arton mil tur och retur till jobbet. Jag kan konstigt nog tycka att, trots att vi lever med skuldsanering så lever vi ändå väldigt väldigt bra.

Jag får lön nästa fredag och min fru också. I skrivande stund har vi på hennes konto 3822 kr och på mitt konto 2811. Det är olika från månad till månad. Nu har jag haft semester i tre veckor (börjar jobba på måndag) och då har bilen bara stått hemma och jag inte kört något alls knappt Då har vi sparat väldigt mycket på det.

Säg om en månad, den 15 september för exempel, då kanske vi sitter med nu 1500-2000 kronor, om ens det. Men jag preppar alltid matlådor på helgen innan jag ska börja min jobbvecka, äter aldrig mat i personalrestaurangen för 98 kr.

Äter mat på jobbet och gör matlådor hemma. Kan vara storkok på köttfärssås, kan köpa 2 kg nötfärs och göra lasange, frysa in och ha matlådor, kan jag göra korvgryta och frysa in. Vi sparar väldigt mycket pengar på det viset. Jag arbetar också bara eftermiddagar, 1500-2345 och då äter jag endast något lätt vid 12.00 och sedan 13.30 kör jag till jobbet, äter min matlåda 17.45 och sedan tar jag några knäckebröd vid 00.30 när jag kommer hem och ett glas fil. Det är vad jag äter på en dag.

Pengarna som vi bränner det går väl för det mesta till mina arbetsresor eftersom jag har arton mil tur och retur till jobbet. Jag kan konstigt nog tycka att, trots att vi lever med skuldsanering så lever vi ändå väldigt väldigt bra.
Tänkte precis det att ni verkar ändå ha det rätt bra ställt trots skuldsanering. Men det är ju bara skönt det! Hur länge har du kvar av skuldsaneringen?

Tänkte precis det att ni verkar ändå ha det rätt bra ställt trots skuldsanering. Men det är ju bara skönt det! Hur länge har du kvar av skuldsaneringen?

Sista betalningen gör jag i mars 2026. Har fem år betalningsplan. Gift. Inga barn. Jag är mellan 35-40 år.

Förstår inte varför man är med i facket när man har skuldsanering.
Jag hade gått ur direkt och haft en femhundringen extra, 500 kr är mycket när man har skuldsanering.

Förstår inte varför man är med i facket när man har skuldsanering.
Jag hade gått ur direkt och haft en femhundringen extra, 500 kr är mycket när man har skuldsanering.

Om du får problem eller har frågor står du med byxorna nere vid fotlederna om du inte har veckor kvar till pension.

Kaffesump 29 tkr netto
Skuldsanering 10.192
ST1 tankkort 1.500
Facket 699
Mobil 219
Hyra 7254

Fru kaffesump
22 tkr netto
15 tkr utgifter

kvar att leva på:
Wow… hur kommer det sig att du endast betalar 10tkr/mån med den nettoinkomsten och med en fru som oxå har en någorlunda inkomst?! Har Ni barn eller?!

Själv betalar jag över 23tkr/mån till min skuldsanering. Har ut lite över 35tkr/mån.

Nedräkningen har nu börjat…min skuldsanering är över i mars nästa år.

Wow… hur kommer det sig att du endast betalar 10tkr/mån med den nettoinkomsten och med en fru som oxå har en någorlunda inkomst?! Har Ni barn eller?!

Själv betalar jag över 23tkr/mån till min skuldsanering. Har ut lite över 35tkr/mån.

Nedräkningen har nu börjat…min skuldsanering är över i mars nästa år.

Nej, inga barn.

Hon tjänade först 7500 kr efter skatt när vi fick betalningsplanen. Sedan hamnade hon på 15 tkr i snitt de senaste halvåret räknade jag ut. Jag skickade in omprövning och fick avslag trots att hon tjänat nästan 8 tkr i snitt i ett halvår - avslag.

Hon går som timvikarier som undersköterska och lönen kan svänga ordentligt. Nu har hon sommarjobbat och fått ut rätt bra faktiskt. Nästa fredag får hon ut 24 tkr efter skatt, lika mycket i september också men oktober, november och december, då lär hon landa på allt mellan 10-25 tkr beroende på hur många timmar hon får.

Det låga beloppet till min skuldsanering tror jag handlar om mina resor till och från jobb (arton mil tur och retur) 4500-5000 kr i månaden i dieselpengar.

I januari och februari i år så fick hon ut bara 5000-7000 kr efter skatt för exempel. Det kan svänga ordentligt.

Om du får problem eller har frågor står du med byxorna nere vid fotlederna om du inte har veckor kvar till pension.
De dagarna då facket brydde sig om sina medlemmar är förbi sedan länge.
Numera är de bara en förlängning av ett politiskt parti vars syfte endast är att fylla på partikassorna. Och givetvis ska fackpamparna kunna fortsätta leva gott på medlemspengarna.

Så i mina ögon är det helt bortkastade pengar som vi skuldsatta kan spendera på många bättre sätt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp