Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad tjänar ni i månaden och vad går det mesta åt på?

Hej!

Tänkte starta en tråd för att höra om man vill dela med sig om vad man tjänar i månaden och vad man lägger de mesta pengarna på.

Jag bor själv med ca 45-50k efter skatt.
15k går till lån och andra räkningar.
10k går till hyra
10k går till sparkontot
6k går till mat
Resterande pengar går till nöjen och annat.
Jobbar som bilförsäljare om någon undrar.
Vad jobbar du med? Av ren nyfikenhet.

Höginkomsttagare och ändå ryker nästan all lön på massa lån och skit..
Jag själv tillhör den kategorin och är sedan flera år skuldfri, men vet precis hur man kan hamna där fastän man har drygt 1 Mkr i årsinkomst. I mitt fall tjänade jag inte alls så mycket när mina ekonomiska problem började, kort sagt var det krisen under tidigt 90-tal som gjorde att jag hamnade i skuldfällan - skyhöga räntor och ett hus som inte gick att sälja. Trodde att jag skulle kunna jobba mig ur skiten, men det är ju inte så att jag fick en fantastisk höjning av lönen direkt utan det skedde gradvis och varje löneökning åts upp av räntor och nya lån. Var så rädd för KFM att jag hellre lånade för att täcka upp, definitivt ingen bra strategi med facit i hand. Sedan ju högre inkomst desto svårare att få bra kreditbetyg - allt blir moment 22. Hade jag fått ett lån med vettiga räntor så hade jag inte hamnat hos KFM, men vem vill låna ut när man har dåligt betyg och inga säkerheter, fastän man har god återbetalningsförmåga? Har fortfarande efter flera år och bra ekonomi inget vidare kreditbetyg, men det struntar jag i, ska ändå inte låna något mer.

Du skriver att du tjänar 45-50, men summan av dina utgifter blir 51k. Vad får du ”resterande” pengar som går till ”nöjen och annat” ifrån? Då borde du ju snarare ligga back.
Beroende på hur mycket provision jag tjänar så varierar lönerna så vissa månader blir det mindre på spar om det inte går någon vidare med försäljningen

Ja precis, grundlönen är piss 18… men som säljare är det där ett misslyckande att bara få grund :(
Mja, känner ni av ränteläget bland kunder eller rullar ännu på som vanligt?

Så dålig data på detta, lätt kan man hitta nyreg bilar men svårare se andrahandsmarknaden ur data.

Mja, känner ni av ränteläget bland kunder eller rullar ännu på som vanligt?

Så dålig data på detta, lätt kan man hitta nyreg bilar men svårare se andrahandsmarknaden ur data.
Helt klart! Men det är ändå stört hur mycket rullians på kunder det är. Vi hade förväntat oss mycket mindre försäljning men så är det inte tydligen. Vi betalar mycket för beg idag så den marknaden är levande trots läget

Grundlönen är 18 000 före skatt så det mesta är provision

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp