Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad tjänar ni i månaden och vad går det mesta åt på?

Hej!

Tänkte starta en tråd för att höra om man vill dela med sig om vad man tjänar i månaden och vad man lägger de mesta pengarna på.

Jag bor själv med ca 45-50k efter skatt.
15k går till lån och andra räkningar.
10k går till hyra
10k går till sparkontot
6k går till mat
Resterande pengar går till nöjen och annat.
Jobbar som bilförsäljare om någon undrar.

53.000 kr och allt går på lån amorterar väldigt mycket extra. Jag e sån som betalar och lämnar mig själv med 500-1000 kr för att klara mig med… betalar ingen hyra.

Du skriver att du tjänar 45-50, men summan av dina utgifter blir 51k. Vad får du ”resterande” pengar som går till ”nöjen och annat” ifrån? Då borde du ju snarare ligga back.

Fascinerande att alla är höginkomsttagare på det här forumet tycker jag. Själv har jag 25 k innan skatt.

Det är inte fascinerande egentligen. Det är inte en undersköterska med 20.000 i månadslön som ens kan bli beviljas mångmiljoner i Blanco eller köpa Tesla på avbetalning os.v. utan det är snarare vad man skulle säga övre medelklass och överklass. Det fungerar fram tills att den höga lönen man vant sig vid upphör som det var i mitt fall alternativt när räntorna sticker kopiöst som dom gör just nu.

Får ut cirka 24 efter skatt, nu runt 27-28 eftersom att jag jämkar. Väldigt bra månader får jag ut så mycket som 30-33 tusen.
Lägger 6000 kr på mina levnadskostnader, dvs mat, bensin osv. Fasta standardavgifter ligger på 12000 kr och resterande går till att betala mina lån. Har inte råd att spara något nu. Förhoppningsvis blir det ändring på det snart då jag tänkt söka samlingslån nästa vecka.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp