Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad är era anledningar till att ni fått avslag på inledande?

Vad var förresten anledningen till skuldsättningen @Lock
Lång historia kort.
2017 tog jag ett lån för att lösa ut min dåvarande Sambo från en dålig sits.
Hon betalade på detta fram till 2022 då hon sökte skuldsanering och fick 0-plan. Detta var vad som fick bägaren att rinna över i kombination med ökade räntor och att jag inte fick sålt min svindyra bostadsrätt som ökade 5000kr i månadskostnad (räntor och avgift).
I övrigt har jag själv tagit lån för konsumption. Sen hamnat i karusellen "måste låna för att kunna betala". Urpsrunget av mina lån är från 2017-2020. Därefter är det samlingslån som tagits för att försöka få ihop det.

Om du vill kan jag bifoga mitt beslut om det kan hjälpa dig. På PM då.

Jag hade ingen utmätning alls + jag hade skulder ifrån 2022 (merparten).

Då kan du kopiera KFM:s beslut för godkännande rakt av i din överklagan. Deras motivering, argumentation, deras språk osv.
Gärna! Det hade eventuellt kunnat underlätta. Tyvärr så är det mycket frihet i skuldsaneringslagen och upp till handläggaren vad som sker och hur dem bedömmer.
Jag förstår inte riktigt, vad är grunden i avslaget på det jag fetmarkerade? Menar dom att problemet är att du är medlåntagare eller är problemet att det är ett så nytt lån som 2023? Aningen diffust.

Om jag tolkar beslutet rätt. Så är det både för nära inpå samt att jag är medlåntagare. motivering:

"
Det finns även omständigheter som talar emot att du ska beviljas skuldsanering.
Du har tagit på dig nya skulder i form av lån som du står på tillsammans med
*******. Att du har tagit på dig ansvar för det när du redan var överskuldsatt
och inte kunde betala på dina skulder talar emot en skuldsanering för dig. Det
handlar dessutom om ett stort belopp och nära inpå din ansökan om
skuldsanering."

Beloppet är idag på ca 90,000.

Ni som fått avslag efter inledande, har ni fått det innan eller efter att förslag till betalplan skickats ut? Har någon som fått inledande, sen avslag, fått beviljat nästa gång ni sökt och då hela vägen?

Ni som fått avslag efter inledande, har ni fått det innan eller efter att förslag till betalplan skickats ut? Har någon som fått inledande, sen avslag, fått beviljat nästa gång ni sökt och då hela vägen?
Jag har fått avslag ca 3 månader efter inledande. Betalplan har inte skickats. Nästa gång jag sökt fick jag inte ens inledande utan avslag direkt.

Senast ändrad:
Jag har inledande skuldsanering. Blir orolig för 2 skulder har blivit återkallade. Vad betyder det'? Är det att jag inte får dem på skulsanering? Håller de på att avbryta inledande skuldsanering?

Jag har inledande skuldsanering. Blir orolig för 2 skulder har blivit återkallade. Vad betyder det'? Är det att jag inte får dem på skulsanering? Håller de på att avbryta inledande skuldsanering?
Det beror på att det kostar att ha ärenden hos KF. Eftersom du har skuldsanering på gång tar man tillbaka sitt ärende för att inte behöva ha onödiga kostnader.
En ganska vanlig åtgärd och inget du behöver vara orolig över.

Det beror på att det kostar att ha ärenden hos KF. Eftersom du har skuldsanering på gång tar man tillbaka sitt ärende för att inte behöva ha onödiga kostnader.
En ganska vanlig åtgärd och inget du behöver vara orolig över.
Tack för den infon . Bra för mej att veta också .

Jag har fått avslag 3 månader ca 3 månader efter inledande. Betalplan har inte skickats. Nästa gång jag sökt fick jag inte ens inledande utan avslag direkt.
Okej. Hoppas att du tids nog får det beviljat.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp