Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad är era anledningar till att ni fått avslag på inledande?

Där kom avslaget...

2 orsaker. Jag är medlåntagare på ett lån från 2023... Och denna fantastiska motiveringen "Du har inte heller hunnit göra några större ansträngningar att betala på dina skulder, eftersom du har haft löneutmätning en kort period".

Jag kommer överklaga för jag tror inte löneutmätning en viss tid är något som faktiskt är skäl för avslag. Att jag dessutom är medlåntagare på ett lån som jag inte tagit borde inte iheller göra något negativt på skäligheten.

Jag förstår inte riktigt, vad är grunden i avslaget på det jag fetmarkerade? Menar dom att problemet är att du är medlåntagare eller är problemet att det är ett så nytt lån som 2023? Aningen diffust.

Vad var förresten anledningen till skuldsättningen @Lock

Vad var förresten anledningen till skuldsättningen @Lock

Om du vill kan jag bifoga mitt beslut om det kan hjälpa dig. På PM då.

Jag hade ingen utmätning alls + jag hade skulder ifrån 2022 (merparten).

Då kan du kopiera KFM:s beslut för godkännande rakt av i din överklagan. Deras motivering, argumentation, deras språk osv.

Vet inte vart jag ska fråga så chansar här. Tror jag gjort ett misstag, eller jag vet att jag gjort ett misstag.
Min sanering vann laga kraft för någon vecka sedan, ingen överklagade (skuldsaldo nollades och jag ringde och frågade).
DOCK så har jag mitt halebop abb + delbetalning på mobil (tela finance) kvar, startat för 2år sedan. Den jäveln är kvar. Abb-kostnad (230kr) och mobil-kostnad (290kr) dras varje månad på autogiro (2st olika autogiron).
Jag hade ingen tanke på att skriva in just mobilen i ansökan. Det är cirka 4lax kvar, men pengarna för mobilen har ju dragits med autogiro under inledande fram tills nu så att säga (gynnande av annan borgenär är redan skedd?).
Telia finance skickade inte in något efter POIT till KFM.
Tips på vad jag kan göra? Ska jag låta det dras tills krediten blir nollad, ska jag betala av dessa 4lax nu i juni? När krediten är nollad kommer det synas på UC och en borgenär kommer reagera?

Panik.

Vet inte vart jag ska fråga så chansar här. Tror jag gjort ett misstag, eller jag vet att jag gjort ett misstag.
Min sanering vann laga kraft för någon vecka sedan, ingen överklagade (skuldsaldo nollades och jag ringde och frågade).
DOCK så har jag mitt halebop abb + delbetalning på mobil (tela finance) kvar, startat för 2år sedan. Den jäveln är kvar. Abb-kostnad (230kr) och mobil-kostnad (290kr) dras varje månad på autogiro (2st olika autogiron).
Jag hade ingen tanke på att skriva in just mobilen i ansökan. Det är cirka 4lax kvar, men pengarna för mobilen har ju dragits med autogiro under inledande fram tills nu så att säga (gynnande av annan borgenär är redan skedd?).
Telia finance skickade inte in något efter POIT till KFM.
Tips på vad jag kan göra? Ska jag låta det dras tills krediten blir nollad, ska jag betala av dessa 4lax nu i juni? När krediten är nollad kommer det synas på UC och en borgenär kommer reagera?

Panik.

Du gjorde ingenting fel, mobilen ska du fortsätta betala för.

Abbkostnaden som du skrev på 230 ska du definitivt betala för iallafall.

Abbkostnaden som du skrev på 230 ska du definitivt betala för iallafall.
Ja absolut, men delbetalningen på mobilen för 290, kan det ställa till det så att säga. Om sånt kan synas när en borgenär tar en UC framöver på tillgänglig kontokredit osv osv.

Ja absolut, men delbetalningen på mobilen för 290, kan det ställa till det så att säga. Om sånt kan synas när en borgenär tar en UC framöver på tillgänglig kontokredit osv osv.
Jag hade både abonnemang o delbetalning på mobil. Dock var det så "på min tid" att delbetalning på mobilen ingick i abonnemangskostnaden så det var ingen extra faktura. Numera betalar man ju mobilen via delbetalning/kredit o även det hade jag under min sanering då det senare blev en kredit (via Telia finance i mitt fall).
Nu har ju din sanering vunnit laga kraft så jag skulle inte vara orolig för det. Den kostnaden får du ju ändå står för själv ur ditt förbehållsbelopp. Du har ju inte fått behålla mer pengar för att kunna betala på mobilkrediten.
Jag hade t o m bil på kreditköp! Som jag betalade själv ur förbehållsbeloppet o skulden var undantagen saneringen. Dvs den ingick inte.

Kan inte tänka mej att du behöver vara orolig . Det finns ju gränser och Det där är en nödvändig utgift för att du ska kunna vara kontaktbar för ex myndigheten själva och använda bank id och mycket mer . Jag själv blev orolig pga min avbetalning på min nya mobil så jag betalade av den inför ev inledande, men jag rev runt i all info jag kunde hitta och i nånstans så läste jag att mobilabb och mobil även på avbetalning anses som en nödvändighet .

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp