Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad är era anledningar till att ni fått avslag på inledande?

Jo Jag tänkte det direkt vid avslag men tiden har bara rullat på.löneutmätning drog igång i samma veva oxå så jag har haft det sen november,men har skickat in ny ansökan idag.
Tror jag hade för stora förhoppningar om att få sanering så det blev riktigt bakslag när man blev nekad,luften gick ur ordentligt.

Jag blev nekad första gången jag sökte, vilket var förra året. Anledningen var att jag hade ett fritidshus som jag inte hade hunnit sälja och en leasingbil jag inte gjort mig av med. Nu är leasingbilen återlämnad, (i förtid, vilket skapade en ny skuld, men det ska enligt skuld- och budgetrådgivare inte vara ett problem även om den skulden uppkommit i närtid) och huset sålt och jag skickade in en ny ansökan så snart det var klart.

Hade nyss samtal för min 2:a ansökan.
Inget avslag ännu, men det pratades om att jag haft löneutmätning för kort tid (känns inte som en giltlig anledning till avslag dock?)
Skulle få definitivt besked denna veckan dock.

Inget avslag ännu, men det pratades om att jag haft löneutmätning för kort tid (känns inte som en giltlig anledning till avslag dock?)
Lycka till! Jag hoppas att det går hela vägen.

Jag fick inledande efter bara 3 månader löneutmätning. Men blev avslag sen pga en skuld som var lite nyare.
Ja som sagt, jag tror inte det är en giltlig anledning att avslå egentligen. Men vi får se vad KFM kokar ihop :)

Hoppas det går vägen!

Håller med om att det är ingen anledning till avslag. Jag har aldrig haft utmätning av något slag och blev beviljad, hade heller inga superförutsättningar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp