Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad är era anledningar till att ni fått avslag på inledande?

Hade nyss samtal för min 2:a ansökan.
Inget avslag ännu, men det pratades om att jag haft löneutmätning för kort tid (känns inte som en giltlig anledning till avslag dock?)
Skulle få definitivt besked denna veckan dock.
Låter märkligt, löneutmätning är ju inget krav för att bli beviljad, man behöver ju inte ens ha skulder hos Kronofogden.

Eller menar de att du sannolikt kommer kunna lösa skulderna med löneutmätning? Hur ser din prognos ut?

Låter märkligt, löneutmätning är ju inget krav för att bli beviljad, man behöver ju inte ens ha skulder hos Kronofogden.

Eller menar de att du sannolikt kommer kunna lösa skulderna med löneutmätning? Hur ser din prognos ut?
Nej nej. Jag kommer bli en så kallad evighetsgäldenär utan sanering. finns inte en chans att bli skuldfri utan.

Hoppas du får beviljad sanering @Lock

Konstig hur dom resonerar med att du hade för kort tid löneutmätning. Super konstigt.
Få se hur det blir men lycka till!

Hade nyss samtal för min 2:a ansökan.
Inget avslag ännu, men det pratades om att jag haft löneutmätning för kort tid (känns inte som en giltlig anledning till avslag dock?)
Skulle få definitivt besked denna veckan dock.
Hur länge har du haft löneutmätning? :)

Jag hade inte heller löneutmätning tror jag.

Jag hade inte heller löneutmätning tror jag.
Nej jag vet flera som inte haft det.
Det känns märkligt att man skulle säga att "Du har inte gjort vad du kunnat för att betala på dina skulder för du har inte haft löneutmätning tillräckligt länge" (Det var så hon la upp det i telefonen, att det kunde bli avslag pga det).

Har ännu inte fått något beslut så vet inte vad som händer ännu, men jag är inställd på avslag pga det hon sa.
Jag vet inte riktigt hur jag inte gjort vad jag kunnat för att betala på mina skulder för att jag har haft utmätning en kort tid.

Nej jag vet flera som inte haft det.
Det känns märkligt att man skulle säga att "Du har inte gjort vad du kunnat för att betala på dina skulder för du har inte haft löneutmätning tillräckligt länge" (Det var så hon la upp det i telefonen, att det kunde bli avslag pga det).

Har ännu inte fått något beslut så vet inte vad som händer ännu, men jag är inställd på avslag pga det hon sa.
Jag vet inte riktigt hur jag inte gjort vad jag kunnat för att betala på mina skulder för att jag har haft utmätning en kort tid.
När jag hade mitt samtal så sa min handläggare lite liknande de orden, ungefär så här ”Har man haft löneutmätning en längre period så kan det vara en del i att man gjort allt man kunnat för att betala på sina skulder”

Men som sagt det är ju inte alls ett krav dock, men jag tänker att om man i övrigt ligger på gränsen skälighetsmässigt så kanske en lång tid med löneutmätning kan vara det som gör att det tippar över och blir ett inledande.

Min löneutmätning hade precis hunnit starta samma månad som jag hade mitt samtal och jag fick inledande och även beviljad skuldsanering.

När jag hade mitt samtal så sa min handläggare lite liknande de orden, ungefär så här ”Har man haft löneutmätning en längre period så kan det vara en del i att man gjort allt man kunnat för att betala på sina skulder”

Men som sagt det är ju inte alls ett krav dock, men jag tänker att om man i övrigt ligger på gränsen skälighetsmässigt så kanske en lång tid med löneutmätning kan vara det som gör att det tippar över och blir ett inledande.

Min löneutmätning hade precis hunnit starta samma månad som jag hade mitt samtal och jag fick inledande och även beviljad skuldsanering.
Fast så funkar det inte.
Är det inte skäligt så är det inte skäligt. har du tex för hög boendekostnad så är det inte skäligt. Oavsett om du har utmätning eller ej.

Fast så funkar det inte.
Är det inte skäligt så är det inte skäligt. har du tex för hög boendekostnad så är det inte skäligt. Oavsett om du har utmätning eller ej.
Fast skäligheten bygger väl på en rad olika saker? Bara för att tex en sak (beroende på vad det är såklart) talar emot att man skall få sanering betyder det inte automatiskt avslag om 10 andra saker talar för en sanering..
Det är ju helhetsbilden som i slutändan avgör om det blir sanering eller inte.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp