Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vägen tillbaka

Okej ska ringa och prata med gothia då jag tror att dom flesta av mina krediter hamnar
Tyvärr är Gothia det värsta inkassobolaget på marknaden. Helt hopplösa.

Jag tror som vissa andra här att det bästa är att släppa allt. Jag provade också att lösa det utan KFM inblandning (2ggr dessutom) men alltså energin det tar från en, det är bara inte värt det. Är man dessutom inte ”klar” med sitt missbruk sen några år skulle jag säga att man är körd i längden. Man behöver fokusera och inte trolla pengar när man rehabiliterar sig. Jagandet efter lösningar skapar tyvärr också situationer som knappast är gynnsamt för oss med problematik. Jag förstår dock din tanke, jag var inställd på precis samma sätt. Jag klarade det första gången (med lite ekonomisk hjälp). Andra gången var det inte ens nära (en andra gång betyder att jag inte var klar med mitt missbruk). Och då är min skuld inte ens hälften så stor.

Är du en mästare på förhandling, orkar lägga timmar om dagen på detta och är förberedd på år av disciplin så, kör. Annars ge upp kompis!

Oavsett önskar jag dig lycka till.

Men TACK snälla du ❤️❤️❤️❤️
Har jag kunnat vandra ut ur helvetet så hoppas jag att jag kan bidra att andra kan göra det också. Jag vet att det går. Tack än en gång :folded::tummen:
Håller med Myra du är en jättefin person som peppar oss här på forumet och ser att vi är alla människor och bidrar med det du kan. Du peppar en mycket.

Har egentligen inget att tillföra tråden men vill bara säga att, fasen vad jag gillar dig Myra, du är inne i var och varannan tråd och ger tips och pepp på ett schysst plan utan fördömanden och sarkasm. Grymt!:face3hearts::tummen:
Håller med Myra är jättefin som peppar oss här och inte dömer andra och skriver fint och peppande

Det som du beskriver är nästan samma sak för mig. Att trixa varje vecka/ månad med pengar, jobba ensam i familjen, slita och må dåligt hjälper inte. Undrar bara om du bo i hyreslägenhet eller bostadsrätt? Hade du innan skulder hos Kronofogden eller du ansökte innan? Jag har lön från arbete , men är jätte rädd att dom ta bostaden ( äger bara 50%), då hamnar man på gatan.
Jag har inte haft skulder hos inkasso ens när jag fick inledande. Relativt nytagna smålån som ”hjälpte” mig att trolla. In och ut varje månad. Ja ansökte i september 21, fick inledande november - 21 och betalplan i mars - 22 och beslut juli- 22. Har haft otroligt många borgenärer vilket har gjort att det tagit lång tid, alla har inte svarat på betalplan osv.

min totala skuldbörda är ca 694.000 och borgenärerna kommer få tillbaka ca 67 % under saneringen (som förhoppningsvis vinner laga kraft vilken dag som helst)

Det bästa jag gjort, en gladare mamma och mer välmående när jag vet exakt vilka pengar vi har att röra oss med.

- Bor i hyresrätt.

Håller med Myra du är en jättefin person som peppar oss här på forumet och ser att vi är alla människor och bidrar med det du kan. Du peppar en mycket.
Tack så snällt sagt av dig, det värmer att höra, verkligen ❤️ Vi alla har hittat hit till det här forumet av en (ofta tråkig) anledning, alla bär på sina egna historier och alla vi bär våra egna kors. Vi bör hjälpas åt :)

När jag läste ditt inlägg Kritan så kände jag igen ”vibbarna” från när jag var i samma sits där skulderna var skyhöga och man visste inte
hur man skulle lösa allt och överleva. . Det värsta tänkbara just då för mig var att hamna hos kronofogden, hade fruktansvärda ångest nätter och idioter från inkasso bolag som ständigt mailade eller ringde som gjorde att jag till slut insåg att antingen dör jag eller så måste jag släppa allt till KF. Jag valde förstås det sistnämnda
Den dagen för ca 3 år sedan kommer jag aldrig glömma när jag ringde alla inkassobolag och berättade att de skulle släppa allt till KF(totalt 1,6 miljoner och plötsligt så kände jag att stressen och ångesten bara försvann och jag kunde andas igen och tro på framtiden.
jag satsade på skuldsanering ( men som brukligt är så fick jag avslag första gången för att sen bli godkänd andra gången jag sökte.
Tiden som jag väntade på skuldsanering så hade all min energi kommit tillbaka och plötsligt hade jag kommit på en handlingsplan Som gjorde att jag bestämde mig för att försöka lösa detta utan skuldsanering fastän jag fick det godkänt och pang så hade jag fått avskrivningar på 450 tusen och då ska man ha i åtanke att lånen bara var några år gamla. Tog ett extra jobb och jobbade som en galning i två år , Nu är skulden bara på en halv miljon . Allt går, om man tror och orkar, men det krävs att man slutar med sina problem då jag själv har varit ”storspelare ” i mitt liv och tyvärr som många andra spelare i den branschen så har pengar inget värde utan bara kickarna!
Jag kommer att framöver skriva mer utförligt hur jag gick tillväga för att få ner skulden. Hoppas verkligen Att det löser sig för dig kritan, och att du tar vara på chanserna som uppenbarar sig i framtiden

När jag läste ditt inlägg Kritan så kände jag igen ”vibbarna” från när jag var i samma sits där skulderna var skyhöga och man visste inte
hur man skulle lösa allt och överleva. . Det värsta tänkbara just då för mig var att hamna hos kronofogden, hade fruktansvärda ångest nätter och idioter från inkasso bolag som ständigt mailade eller ringde som gjorde att jag till slut insåg att antingen dör jag eller så måste jag släppa allt till KF. Jag valde förstås det sistnämnda
Den dagen för ca 3 år sedan kommer jag aldrig glömma när jag ringde alla inkassobolag och berättade att de skulle släppa allt till KF(totalt 1,6 miljoner och plötsligt så kände jag att stressen och ångesten bara försvann och jag kunde andas igen och tro på framtiden.
jag satsade på skuldsanering ( men som brukligt är så fick jag avslag första gången för att sen bli godkänd andra gången jag sökte.
Tiden som jag väntade på skuldsanering så hade all min energi kommit tillbaka och plötsligt hade jag kommit på en handlingsplan Som gjorde att jag bestämde mig för att försöka lösa detta utan skuldsanering fastän jag fick det godkänt och pang så hade jag fått avskrivningar på 450 tusen och då ska man ha i åtanke att lånen bara var några år gamla. Tog ett extra jobb och jobbade som en galning i två år , Nu är skulden bara på en halv miljon . Allt går, om man tror och orkar, men det krävs att man slutar med sina problem då jag själv har varit ”storspelare ” i mitt liv och tyvärr som många andra spelare i den branschen så har pengar inget värde utan bara kickarna!
Jag kommer att framöver skriva mer utförligt hur jag gick tillväga för att få ner skulden. Hoppas verkligen Att det löser sig för dig kritan, och att du tar vara på chanserna som uppenbarar sig i framtiden
Hur lyckades du få avskrivningar på 450K?

Jag kommer att skriva om det lite längre fram , vill vara tydlig och saklig för att kunna hjälpa men allt handlar om planering hur du ska lägga fram allt för inkassobolagen, samt att du påvisar att du kommer att få skuldsanering . . man får bara en chans!

Det där är alldeles för mycket för att hålla på och trixa med, bara släppa allt till Kronofogden...
Släpp allt, ansök om skuldsanering i framtiden..
Och blanda inte in din sambo eller
någon anhörig som ska stå på några lån..
Så gjorde jag (ej skuldsanering utan enbart utmätning). Bästa jag gjort - skuldfri juni 2023. Slippa all ångest..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp