Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vägen tillbaka

Är det en bättre ide att sälja bilen och plocka ut pengarna i kontanter? Kollar KFM bank historiken i utredningen efter inledande?
Japp sälj den eller lägg den på nån annan om du behöver den såklart, i min åsikt iaf.

Hej alla. Lite uppdatering hur det har gått.

Valde att släppa alla skulderna till fogden, skickade även i samma sväng in en ansökan om skuldsanering.

Fick ett samtal från en handläggare idag om en massa jobbiga frågor, kände redan efter 2 min att det kommer aldrig gå vägen, fick typ sitta och gissa till mig på frågor om vad lånen har använts till, när jag började skuldsätta mig pga spel och liknande, har försökt att leta igenom banktransaktioner och dyl men blir inge klokare, allt är typ som en dimma bakåt i tiden kan inte säga att det lånet togs 2018 eller 2010, är ju liksom säker 40 olika låneaktörer inblandade.

Jaja vilket som så frågade hon även om tillgångar där det enda är en bil värd kanske 70k som jag håller på att sälja men var en massa saker som jag var tvungen att laga först viket jag nu har gjort och ska sälja bilen nästa vecka om allt går som planerat.
10min efter samtalet plingade det till i kivra om att min skuldsanering blev inledande och att jag skulle börja betala i januari. (den kommer med störst sannolikhet inte gå hela vägen pga mina luddiga svar och pinsamt dåliga koll) men hur går man tillväga med bilförsäljningen nu då? För jag hade ju tänkt köpa en billig bil och kasta in resten på skulder? Men med tänkte på att det blev inledande så ska man väl inte göra det eller har jag fattat fel?
Vad får man betala på skuldsaneringen gäller det somma som utmätning? Att man får behålla förmånsbelopp?? Hyra el o dylikt???

Ungefär samma summa
Ungefär samma summa ja
Du verkar lite kunnig. Jag har nämligen släppt allt i oktober lån/krediter har fått massa inkassokrav m,m men inget har gått till kronofogden ännu så har inte fått nån delgivning ännu av dem.
Min fråga är då har nämligen ansökt om att få tillbaka tidigare på skatten häromdagen. Men om det inte går igenom har jag nån chans att få tillgång till pengarna i April? Ska jag förhala med att skicka in delgivning vad är bäst?? Kommer nog va bra summa att får tillbaks iaf betalat runt 200.000 bara ränta iår.. tacksam för svar

Du verkar lite kunnig. Jag har nämligen släppt allt i oktober lån/krediter har fått massa inkassokrav m,m men inget har gått till kronofogden ännu så har inte fått nån delgivning ännu av dem.
Min fråga är då har nämligen ansökt om att få tillbaka tidigare på skatten häromdagen. Men om det inte går igenom har jag nån chans att få tillgång till pengarna i April? Ska jag förhala med att skicka in delgivning vad är bäst?? Kommer nog va bra summa att får tillbaks iaf betalat runt 200.000 bara ränta iår.. tacksam för svar
Har du fått skuldsaldo hos kfm går skattepengarna direkt till kfm. Svårt att säg om du skulle klara dig ända till april… förhala kan man ju göra om man inte bryr sig om hembesök. Får hålla tummarna att du hinner få dom innan :)

Om du har tänkt ansöka om skuldsanering ska du absolut inte förhala något då lär det bli avslag.

Jag har avbetalning på klarna på ca 10k. Bör man sluta att betala på den efter inledande?

Okej tack för svar. Hur är det med Telia finance då? För har mobilabonnemang hos halebop och då hamnar ju telefonen på delbetalning hos Telia finance. Ska man sluta betala på den också?
Du ska inte betala på några skulder alls, har verkligen inte handläggaren på skuldsaneringen sagt det?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp