Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vägen tillbaka

Sambon är väl redan inblandad om de bor ihop, går inte att undvika. Om sambons ekonomi håller och hen kan få ett samlingslån så får man bort det värsta. Och det behöver inte vara ett jätte stort lån. Bara att få bort Lumify och Credify skulle frigöra 9000kr/mån. Lägg till Ferratum och Resurs så har de 13 400kr mer i mån.
Ska man inte ens försöka? Är inte skuldsanering sista utvägen?

Hallå vakna!!!!!!!
Har du sett totalsumman??
Har du sett inkomsterna??
Jag har själv varit i samma sits, och det går inte att "försöka" något mer här.....

Hallå vakna!!!!!!!
Jag har själv varit i samma sits, och det går inte att "försöka" något mer här.....
Lugn, jag är vaken.
Frågan är om deras skulder kan betalas av under överskådlig tid eller inte. Och om de är nya eller inte. Det är sånt som avgör om man får skuldsanering och när. Man ska visa att man har gjort allt i sin makt för att betala bort skulderna.

Men du kanske menar att alla med lån på 2 miljoner får skuldsanering, oavsett vad.

Hallå vakna!!!!!!!
Och alternativet är? Skuldsanering? Vad krävs för skuldsanering? Att man måste försöka allt man kan att lösa det själv.

Läget måste bli lite tydligare. Delad ekonomi? Vem står på vilka skulder?

Lugn, jag är vaken.
Frågan är om deras skulder kan betalas av under överskådlig tid eller inte. Och om de är nya eller inte. Det är sånt som avgör om man får skuldsanering och när. Man ska visa att man har gjort allt i sin makt för att betala bort skulderna.

Men du kanske menar att alla med lån på 2 miljoner får skuldsanering, oavsett vad.
Håller med, man ska inte stirra sig blind på totala summan.

Jag trixade och höll på i evigheter. Satte in på krediterna och plockade ut. När jag insåg att karusellen måste sluta så vred det om i magen. Det fanns ingen gråzon. Allt eller inget.
Det bästa jag gjort var att skicka in en skuldsaneringsansökan, därefter ringde jag till skuld och budgetrådgivare som sa att det viktigaste var att betala så att jag hade tak över huvudet, mat till mig och barnen och ja, el och sådant givetvis. Resten skulle lösa sig.

Hon talade om för mig att om jag inte fick skuldsanering skulle jag höra av mig igen om det skulle bli aktuellt med löneutmätning osv.

Till kontentan. Jag mår SÅ mycket bättre när jag slutat ”trolla” fram pengar. Jag har ett beslut om skuldsanering men väntar på att det ska vinna laga kraft. Men OAVSETT så när man bryter cirkeln med alla lån och släpper det vidare så resulterar det i att du brutit mönstret med lån och du kan inte låna mer. Du måste på nåt sätt betala av allt och helt plötsligt känns det som att du har mer pengar kvar eftersom att ett förbehållsbelopp ändå är räknat på att ni ska klara er, om än snålt.
Det som du beskriver är nästan samma sak för mig. Att trixa varje vecka/ månad med pengar, jobba ensam i familjen, slita och må dåligt hjälper inte. Undrar bara om du bo i hyreslägenhet eller bostadsrätt? Hade du innan skulder hos Kronofogden eller du ansökte innan? Jag har lön från arbete , men är jätte rädd att dom ta bostaden ( äger bara 50%), då hamnar man på gatan.

Håller med, man ska inte stirra sig blind på totala summan.
Med planering och beslutsamhet är skulderna borta på max 7 år. Max!
Men med det sagt menar jag INTE att skuldsanering generellt är fel väg att gå och jag förstår att man kommer ditt av olika anledningar och det är bra att det finns och att man får hjälp.
Men det är fortf sista utvägen. Och så ska det vara, annat vore orimligt.

Men med det sagt menar jag INTE att skuldsanering generellt är fel väg att gå och jag förstår att man kommer ditt av olika anledningar och det är bra att det finns och att man får hjälp.
Hur räknar du? Jag får ditt exempel till 25000kr bara i amortering i månaden med Max 7 år.
Om de får beviljat så höga lån skulle längre betalningstid funka bättre ekonomisk.
Tycker månadskostnad idag är relativt låga jämfört hur jag hade det med 1,45 miljoner i blanko.
2,1 är exakt det dubbla av vad jag har just nu. Och jag betalar 12500kr i månaden varav 8700kr är amortering med 10års återbetalningstid (rak amortering). Det ger mig pengar över till sparande. Räknar med vara skuldfri om Max 5 år. Något sådant bör de satsa på.

7år? Vad bra!!! Allt är räntefritt också?
Du skriver endast det folk vill se ..inte den bistra sanningen..

Hur räknar du? Jag får ditt exempel till 25000kr bara i amortering i månaden med Max 7 år.
Om de får beviljat så höga lån skulle längre betalningstid funka bättre ekonomisk.
Tycker månadskostnad idag är relativt låga jämfört hur jag hade det med 1,45 miljoner i blanko.
2,1 är exakt det dubbla av vad jag har just nu. Och jag betalar 12500kr i månaden varav 8700kr är amortering med 10års återbetalningstid (rak amortering). Det ger mig pengar över till sparande. Räknar med vara skuldfri om Max 5 år. Något sådant bör de satsa på.
Jag räknar på 3 miljoner och värst blir det de första åren men de har många mindre lån med hög månadskostnad så när de är borta blir det luftigare i ekonomin. Men 35-36 k per månad i början.
Men som du säger om lånetiden förlängs så tjänar de på det. Och säg att det tar 10 år så är det ändå fullt möjligt.
Har man inga anmärkningar, inget skuldsanering etc så har man större möjlighet att välja och styra upp ekonomin på ett fördelaktigare sätt. Min åsikt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp