Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utmätningsförrättning

WOW...så lite ödmjuksamhet det levereras i denna tråd...

Jag har all respekt för trådskaparens ångest inför denna förbaskade moppe som uppenbarligen dottern har skrapat ihop pengar för... Jag mår illa inombords :(

Jag levde med samma enorma oro inför min löneutmätning då jag hade en dotter som förvisso då var 19 år, men som hade med egna intjänade pengar införskaffat sig en hel del värdefulla saker... Förvisso hade hon, om inte alla kvitton sparade, så värdebevis på det mesta... men i hennes rum fanns många godsaker, som även jag var livrädd för att KF likväl skulle beslagta inför en ev förrättning på plats.

Och NEJ, inget av dessa saker var mina ! Jag hade redan sålt av allt av det jag hade i värde och aldrig hade ja kunna sjunka så lågt som att placera mina egna saker i min dotters rum för att försöka undvika utmätning.
Skillnaden är en del när det är en annan vuxen person som för dig.

Det här är nog andra omgången med samma frågor, eller så har en annan medlem haft identiska förutsättning för några månader sedan

Det här är nog andra omgången med samma frågor, eller så har en annan medlem haft identiska förutsättning för några månader sedan
Jag har frågat förut om denna moped...

Jag har pratat med min handläggare, mopeden var nog inte av intresse blir inte så mycket av värde kvar. Kan jag även visa att min dotter betalat och hon har behov att ha den till sitt extra jobb så kändes det som att jag inte behöver oroa mig, dom ville titta på den iaf vilket dom självklart får göra.

Aja tiden får utvisa vad som händer med mopeden.
Tack alla för era svar ❤️
Jag har pratat med min handläggare, mopeden var nog inte av intresse blir inte så mycket av värde kvar. Kan jag även visa att min dotter betalat och hon har behov att ha den till sitt extra jobb så kändes det som att jag inte behöver oroa mig, dom ville titta på den iaf vilket dom självklart får göra.

Aja tiden får utvisa vad som händer med mopeden.
Tack alla för era svar ❤️
Från ämnet men;
Blir alltid imponerad av alla som pratat med "sin handläggare" när ingen har personliga handläggare sedan ganska många år tillbaka.

Man får samtal lite då och då"du är min handläggare" och man vet väldigt sällan vem det är man pratar med eller är särskilt insatt i något:)

Från ämnet men;
Blir alltid imponerad av alla som pratat med "sin handläggare" när ingen har personliga handläggare sedan ganska många år tillbaka.

Man får samtal lite då och då"du är min handläggare" och man vet väldigt sällan vem det är man pratar med eller är särskilt insatt i något:)
Jag ringde till personen i fråga som ska komma hit, antog att det var min handläggare

Ja och vi hade även uppe denna diskussion sommaren 2018 när jag stod inför stundande utmätning... Det minns jag alltför väl & att Du förklarade att en skillnad fanns vid hemmaboende av vuxet barn.

Likväl gnagde oron i mig...

Jag ringde till personen i fråga som ska komma hit, antog att det var min handläggare

I det sammanhanget är det en förrättningsman, mycket modern titel.
Den kan mycket väl bytas ut också, det räcker nu för tiden med lite snuva

Vad händer om man uppger att man är smittad av Covid-19 då en förrättningsman knackar på och vill komma in och utmäta prylar? :thinking::rolleyes:

Vad händer om man uppger att man är smittad av Covid-19 då en förrättningsman knackar på och vill komma in och utmäta prylar? :thinking::rolleyes:

Dom backar...går till sin bil & klär på sig rymddräkt, för förrättningen skall till varje pris ske... ;)

Dom backar...går till sin bil & klär på sig rymddräkt, för förrättningen skall till varje pris ske... ;)
Eller så kräver dem skriftligt bevis och om det inte finns kan de nog koka ihop något om hot mot tjänsteman, eller förhindrande av tjänsteutövning eller nåt sånt

Eller så kräver dem skriftligt bevis och om det inte finns kan de nog koka ihop något om hot mot tjänsteman, eller förhindrande av tjänsteutövning eller nåt sånt
Det är ju bara säga man är sjuk, är ju inget hot mot tjänsteman...hade aldrig hållt i rätten

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp