Om du inte kan bevisa med kvitto att det är dina saker så är det nog så.Min son har tyvärr fått en skuld som gått till kf. Han har ju ingen inkomst och bor i en lägenhet som står på mig. Kan de ta saker som är mina i lägenheten (TVn och soffan)? Endast det som finns i sovrummet tillhör honom.
@Kimsan72 har läst den.Känns spontant som att soffor, datorer och tv-apparater mycket sällan mäts ut, om de inte har ett stort värde. Brukar kolla fogdens auktioner och det är väldigt sällan dessa är med. Däremot hyfsat vanligt med xbox och playstation. Kan väl vara så att tv,soffa och dator räknas som skälig levnadsstandard.
https://www.kronofogden.se/download/18.31a8d8ed16902466852aea/1572250233675/Handboken_Utmätning.pdf
fogdens handbok för utmätning om någon orkar läsa igenom den (ca 700 sidor)
lite roligt att dem kollar värdepapper via euroclear. Borde betyda att om man har en isk, eller kapitalförsäkring så kan inte fogden se ens innehav...
Är det ofta de kommer oanmälda?Kan komma brev, kan komma oanmälda.
jag läste mer eller mindre hela ”handboken” när det begav sig sommaren 2018... I remember....Ja faktiskt,jag läste mer eller mindre hela ”handboken” när det begav sig sommaren 2018...
![]()