Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utmätningsförrättning

Trådar med samma ärende ihopslagna.

Finns inget hinder att få besök flera gånger, men då beror det knappast på nya skulder utan mer att man skaffat ny egendom. Tror jag varit till en person 4-5 ggr

Här kom dom oanmälda.

Min son har tyvärr fått en skuld som gått till kf. Han har ju ingen inkomst och bor i en lägenhet som står på mig. Kan de ta saker som är mina i lägenheten (TVn och soffan)? Endast det som finns i sovrummet tillhör honom.

Min son har tyvärr fått en skuld som gått till kf. Han har ju ingen inkomst och bor i en lägenhet som står på mig. Kan de ta saker som är mina i lägenheten (TVn och soffan)? Endast det som finns i sovrummet tillhör honom.
Om du inte kan bevisa med kvitto att det är dina saker så är det nog så.

Känns spontant som att soffor, datorer och tv-apparater mycket sällan mäts ut, om de inte har ett stort värde. Brukar kolla fogdens auktioner och det är väldigt sällan dessa är med. Däremot hyfsat vanligt med xbox och playstation. Kan väl vara så att tv,soffa och dator räknas som skälig levnadsstandard.

https://www.kronofogden.se/download/18.31a8d8ed16902466852aea/1572250233675/Handboken_Utmätning.pdf

fogdens handbok för utmätning om någon orkar läsa igenom den (ca 700 sidor)

lite roligt att dem kollar värdepapper via euroclear. Borde betyda att om man har en isk, eller kapitalförsäkring så kan inte fogden se ens innehav...

:eek:
Känns spontant som att soffor, datorer och tv-apparater mycket sällan mäts ut, om de inte har ett stort värde. Brukar kolla fogdens auktioner och det är väldigt sällan dessa är med. Däremot hyfsat vanligt med xbox och playstation. Kan väl vara så att tv,soffa och dator räknas som skälig levnadsstandard.

https://www.kronofogden.se/download/18.31a8d8ed16902466852aea/1572250233675/Handboken_Utmätning.pdf

fogdens handbok för utmätning om någon orkar läsa igenom den (ca 700 sidor)

lite roligt att dem kollar värdepapper via euroclear. Borde betyda att om man har en isk, eller kapitalförsäkring så kan inte fogden se ens innehav...
@Kimsan72 har läst den.:eek:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp