Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utmätningsförrättning

Ja jag såg en moped i denna klass men vet ju inte bak grunden till varför ni tog den..
Personen ifråga kanske hade flera fordon , eller inte ens hade barn som betalat själv

Grunden bör vara att den ansetts vara gäldenärens och att den utgör ett värde

Är jag helt ute och cyklar nu men egendom som ska utmätas ska inte det ha ett värde som är skäligt mot storleken på skulden?

Har för mig jag har läst det i något dokument på KF annars har jag drömt det

Edit: sitter man med 1.5 miljoner i skuld, är det aktuellt att ta spelkonsoll/tv/bakmaskin allt folk nu har till ett totalt sälj värde runt 10.000 som inte ens täcker räntan en månad för väldigt många med skulder hos KF.

Så om man har 25 miljarder i skulder kan man få behålla alla 10 skogsfastighetena och porschen eftersom de 100 mille som kommer in där inte täcker något annat än lite ränta?

alltså mopeden är nyköpt i affären. Eftersom hon inte fick stå som ägare på den så va ja tvungen att skriva på ägarbeviset..
vi har däremot skrivit ett köpe avtal själva att det är hon som äger mopeden.
innan hon köpte moppen har hon skickat över pengar till mig under ca 1 1/2 , inga små summor utan 2000, 5000, 500 osv så fort hon fått ihop lite pengar så ville hon inte ha dom på sitt kort så hon skulle köpa onödiga saker .. hon har varit målinriktad sen hon va 13 på att spara ihop till en egen moped för hon visste att vi inte har råd med det.

Kan inte se att det skulle hjälpa då jag står som ägare på den. Mopeden är registrerad..

va tog dom från er då? Gick dom igenom lådor å skåp?

har värsta ångesten , det ska komma folk jag inte känner vilket betyder att jag måste städa och det kommer vara tipp topp i lägenheten , lådor , garderober m.m vet hur löjligt det låter men så e det..

Men om hon bor hos er så har inte varan traderats, då är ägarrätten kvar på dig.

Brukar inte vara så välstädat dit man ska

Kan du inte skriva över moppen på en släkting nu innan ?

Kan du inte skriva över moppen på en släkting nu innan ?

Bra idé om man bortser från att man riskerar åka dit för borgenärsbrott och gör man det kan man nog vänta något decennium med skuldsaneringsansökan om det skulle bli aktuellt, men moppen kanske man fick ha kvar förstås :)

WOW...så lite ödmjuksamhet det levereras i denna tråd...

Jag har all respekt för trådskaparens ångest inför denna förbaskade moppe som uppenbarligen dottern har skrapat ihop pengar för... Jag mår illa inombords :(

Jag levde med samma enorma oro inför min löneutmätning då jag hade en dotter som förvisso då var 19 år, men som hade med egna intjänade pengar införskaffat sig en hel del värdefulla saker... Förvisso hade hon, om inte alla kvitton sparade, så värdebevis på det mesta... men i hennes rum fanns många godsaker, som även jag var livrädd för att KF likväl skulle beslagta inför en ev förrättning på plats.

Och NEJ, inget av dessa saker var mina ! Jag hade redan sålt av allt av det jag hade i värde och aldrig hade ja kunna sjunka så lågt som att placera mina egna saker i min dotters rum för att försöka undvika utmätning.

alltså mopeden är nyköpt i affären. Eftersom hon inte fick stå som ägare på den så va ja tvungen att skriva på ägarbeviset..
vi har däremot skrivit ett köpe avtal själva att det är hon som äger mopeden.
innan hon köpte moppen har hon skickat över pengar till mig under ca 1 1/2 , inga små summor utan 2000, 5000, 500 osv så fort hon fått ihop lite pengar så ville hon inte ha dom på sitt kort så hon skulle köpa onödiga saker .. hon har varit målinriktad sen hon va 13 på att spara ihop till en egen moped för hon visste att vi inte har råd med det.

Kan inte se att det skulle hjälpa då jag står som ägare på den. Mopeden är registrerad..

va tog dom från er då? Gick dom igenom lådor å skåp?

har värsta ångesten , det ska komma folk jag inte känner vilket betyder att jag måste städa och det kommer vara tipp topp i lägenheten , lådor , garderober m.m vet hur löjligt det låter men så e det..
Dom tog inget för det fanns inget att ta.... vi hade sålt ALLT av värde i princip. En golvhögtalare inköpt för några hundra stod en och vände och vred på, hade nog fått 50 spänn vid en försäljning av den :eek::facejoy:

Jag hade iaf gömt mopeden hos någon utvs grannarna.

Jag har pratat med min handläggare, mopeden var nog inte av intresse blir inte så mycket av värde kvar. Kan jag även visa att min dotter betalat och hon har behov att ha den till sitt extra jobb så kändes det som att jag inte behöver oroa mig, dom ville titta på den iaf vilket dom självklart får göra.

Aja tiden får utvisa vad som händer med mopeden.
Tack alla för era svar ❤️

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp