- Meddelanden
- 31 507
- Mottagna reaktioner
- 16 521
- Poäng
- 11 977
Placera mopeden några dagar hos en granne då.
Antar man jobbar olika men då skulle jag åka förbi där när man har andra ärenden i området

Placera mopeden några dagar hos en granne då.

Ja jag såg en moped i denna klass men vet ju inte bak grunden till varför ni tog den..
Personen ifråga kanske hade flera fordon , eller inte ens hade barn som betalat själv
Är jag helt ute och cyklar nu men egendom som ska utmätas ska inte det ha ett värde som är skäligt mot storleken på skulden?
Har för mig jag har läst det i något dokument på KF annars har jag drömt det
Edit: sitter man med 1.5 miljoner i skuld, är det aktuellt att ta spelkonsoll/tv/bakmaskin allt folk nu har till ett totalt sälj värde runt 10.000 som inte ens täcker räntan en månad för väldigt många med skulder hos KF.
alltså mopeden är nyköpt i affären. Eftersom hon inte fick stå som ägare på den så va ja tvungen att skriva på ägarbeviset..
vi har däremot skrivit ett köpe avtal själva att det är hon som äger mopeden.
innan hon köpte moppen har hon skickat över pengar till mig under ca 1 1/2 , inga små summor utan 2000, 5000, 500 osv så fort hon fått ihop lite pengar så ville hon inte ha dom på sitt kort så hon skulle köpa onödiga saker .. hon har varit målinriktad sen hon va 13 på att spara ihop till en egen moped för hon visste att vi inte har råd med det.
Kan inte se att det skulle hjälpa då jag står som ägare på den. Mopeden är registrerad..
va tog dom från er då? Gick dom igenom lådor å skåp?
har värsta ångesten , det ska komma folk jag inte känner vilket betyder att jag måste städa och det kommer vara tipp topp i lägenheten , lådor , garderober m.m vet hur löjligt det låter men så e det..
Kan du inte skriva över moppen på en släkting nu innan ?

Dom tog inget för det fanns inget att ta.... vi hade sålt ALLT av värde i princip. En golvhögtalare inköpt för några hundra stod en och vände och vred på, hade nog fått 50 spänn vid en försäljning av denalltså mopeden är nyköpt i affären. Eftersom hon inte fick stå som ägare på den så va ja tvungen att skriva på ägarbeviset..
vi har däremot skrivit ett köpe avtal själva att det är hon som äger mopeden.
innan hon köpte moppen har hon skickat över pengar till mig under ca 1 1/2 , inga små summor utan 2000, 5000, 500 osv så fort hon fått ihop lite pengar så ville hon inte ha dom på sitt kort så hon skulle köpa onödiga saker .. hon har varit målinriktad sen hon va 13 på att spara ihop till en egen moped för hon visste att vi inte har råd med det.
Kan inte se att det skulle hjälpa då jag står som ägare på den. Mopeden är registrerad..
va tog dom från er då? Gick dom igenom lådor å skåp?
har värsta ångesten , det ska komma folk jag inte känner vilket betyder att jag måste städa och det kommer vara tipp topp i lägenheten , lådor , garderober m.m vet hur löjligt det låter men så e det..