Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utmätningsförrättning

Om vi säger att de kommer oanmälda. Väntar de utanför min port då eller hur funkar det? Om jag inte kommer hem just den dagen då?

Jag vet inte vad dom gör eller inte gör den dagen. Vilken egendom är du rädd att dom tar?

Ja faktiskt, :) jag läste mer eller mindre hela ”handboken” när det begav sig sommaren 2018... :rolleyes:
Har jag med gjort någon gång för länge sedan. Jag vet att möbler och TV är beneficium. Min fundering var ju att lägenheten är min och jag har ju både soffa och TV i min andra lägenhet. Och skulden är ju inte så stor. Jag har nog inte kvittona kvar men de är inköpta för mina pengar med mitt bankkort.

Sonen har själv sålt av Playstation mm. Det som finns kvar är hans dator (det är den som skulden gäller). Men med tanke på att han inte har jobb eller annan inkomst kanske de inte tycker det är någon idé att komma dit på förrättning.

Har jag med gjort någon gång för länge sedan. Jag vet att möbler och TV är beneficium. Min fundering var ju att lägenheten är min och jag har ju både soffa och TV i min andra lägenhet. Och skulden är ju inte så stor. Jag har nog inte kvittona kvar men de är inköpta för mina pengar med mitt bankkort.

Sonen har själv sålt av Playstation mm. Det som finns kvar är hans dator (det är den som skulden gäller). Men med tanke på att han inte har jobb eller annan inkomst kanske de inte tycker det är någon idé att komma dit på förrättning.

Troligtvis kommer dom inte. Tror att de e förhållandevis få personer som får hembesök av KF i relation till hur många som har skulder hos dom...
Kan tänka mig att en parameter för hembesök som tas i beaktelse är just boendeformen - bor man i villa alternativt på gård, så kan de nog finnas större risk då man kan anses ha verktyg/redskap av värde... men nu spekulerar jag bara...

Troligtvis kommer dom inte. Tror att de e förhållandevis få personer som får hembesök av KF i relation till hur många som har skulder hos dom...
Kan tänka mig att en parameter för hembesök som tas i beaktelse är just boendeformen - bor man i villa alternativt på gård, så kan de nog finnas större risk då man kan anses ha verktyg/redskap av värde... men nu spekulerar jag bara...
Om man bor i en hyreslägenhet, 1:a på 32 kvm?

Om man bor i en hyreslägenhet, 1:a på 32 kvm?

Jag arbetar inte på KF utan jag spekulerade enkom. Under mina 8 månader med löneutmätning & bosatt i en 2:a på attraktiv adress, så fick iallafall inte jag något hembesök... :)

Jag fick inget svar på min fråga, då är väl frågeställaren nöjd med svaren antar jag

Nu har dom varit här. Dom kom hit för 2 anledningar sa dom.
Mopeden utmätte dom inte, gränsfall men dels har dottern den till jobb och den hade ett lågt värde ..
sen ville dom se en hyresavi, dom tyckte hyran jag angett lät väldigt hög.. men jag hade angett rätt på kronan...
så skönt att ha det över,

sen ville dom se en hyresavi, dom tyckte hyran jag angett lät väldigt hög.. men jag hade angett rätt på kronan...
så skönt att ha det över,

Det låter ju som jättebra hygientänk av myndigheten att skicka folk för att titta på något som typ alla får via sin internetbank i dag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp