Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utmätningsbesked

Syrran, Du bör omgående avbryta skattejämkningen....iallafall om Du har "släppt Dina skulder", annars kommer Du mest troligt åka på restskatt nästa år... :( Jag har svårt för att tänka mig att KF tar hänsyn till Din skattejämkning...lär enkom bli mer för dom att dra från Din lön... :(
Har ju ej släppt alla skulder men några är på väg börjar få inkasso krav nu och summorna dom ska ha in är så stora att jag inte kommer kunna betala hur jag än gör måste prioritera hyra mobil o el samt försäkringar som hemförsäkring usch så dåligt man mår!!

Har ju ej släppt alla skulder men några är på väg börjar få inkasso krav nu och summorna dom ska ha in är så stora att jag inte kommer kunna betala hur jag än gör måste prioritera hyra mobil o el samt försäkringar som hemförsäkring usch så dåligt man mår!!

Hej,

Igen idé att släppa några bara. Upphör alla betalningar på lån och allt annat som inte har med din bostad att göra. Försäkringar, mobil ska du såklart fortsätta med.

Du upphör med alla betalningar som du inte tänkt fortsätta betala efter löneutmätning. Bortkastade pengar att betala lite, använd detta för att skapa en liten buffert. Ta ut dessa medel kontant, ha inte mer än 10k i medel på ditt konto.

Du var väl i kontakt med skuldrådgivare? Berättade dom inte det?

Min första skuld sägs nu upp 2019-02-28 säger dom. Funderar nästan på att betala dom 1400kr och skjuta upp det förläggandet så kanske jag hinner få april lönen också.

Annars kanske det finns risk att utmätning ä igång från april eller vad tror ni?

Ett bolag har även utgett sig vara kronofogden och satt på extra avgifter för det..

Känns ju inte så lagligt? La på typ avgift 300kr..

Något litet påhittat inkasso bolag

Hej,

Igen idé att släppa några bara. Upphör alla betalningar på lån och allt annat som inte har med din bostad att göra. Försäkringar, mobil ska du såklart fortsätta med.

Du upphör med alla betalningar som du inte tänkt fortsätta betala efter löneutmätning. Bortkastade pengar att betala lite, använd detta för att skapa en liten buffert. Ta ut dessa medel kontant, ha inte mer än 10k i medel på ditt konto.

Du var väl i kontakt med skuldrådgivare? Berättade dom inte det?
Två månaders väntetid hos skuldrådgivare så jag har inte varit där får kanske komma nån gång i Aptil om jag har tur! Och då är allt lite sent kan man säga

Måste fråga dig fyllde i en blankett på löneutmätning hur den skulle se ut för mig!
Man fick fylla i hur mycket man betalade i skatt procent! Har skattejämkning innebär det att hänsyn tas till detta vid löneutmätning att kronofogden förstår att andra lån finns att betala varje månad? Kan bli svårt att betala andra lån som ej gått till kronofogden vid löneutmätning vilket innebär att allt hamnar på utmätning!
Eftersom man skriver procentsats på skatt och har skattejömnkning att det tas en viss hänsyn eller är jag helt ute o cyklar!

Rimligen svarar arbetsgivaren på hur skatten faktiskt dras, då används den uppgiften. Ingen hänsyn tas till att man betalar andra lån om det inte är bolån

Okej! Dom lånen som ej gått vidare än kommer ju inte att kunna betalas med löneutmätning pengarna kommer ej att räcka till övriga lån! Usch vilken sits! Så att dom undrar procenten på skatt är enbart för att kunna göra större löneutmätning ?

Jag vet inte riktigt vad du försöker tolka något till.
Kfm undrar vilket skatteavdrag dom göra för syt uppgiften behövs för att kunna beräkna löneutmätningen

Jag vet inte riktigt vad du försöker tolka något till.
Kfm undrar vilket skatteavdrag dom göra för syt uppgiften behövs för att kunna beräkna löneutmätningen
Förstår du inte dom
Skulder som inte ligger på att utmätas ska ju betalas av mig och jag då har skattejämkning på grund av räntekostnader undrade jag bara om det tas hänsyn till att man har andra lånekostnader! Men fick ju svar nu att det gjorde man inte vilket innebär ett högre skuldberg som ska utmätas! Bedrövligt man får inte ens chans o betala det man skött men men så är det!
Slutsumman av min fråga kan sammanfattas så här: dom skulder som inte gått till kronofogden kommer också att hamna där då du inte kommer att kunna betala övriga lån på grund av att kronofogden mäter ut och tar allt du har o äger! Du får vara glad om du kan äta nån gång och har någonstans att bo!
Förutom det blir ditt liv ett helvete livet ut och du straffas mer en än kriminell!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp