Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nu orkar jag inte läsa igen det som står här så frågar mina funderingar rakt ut. Jag ska snart påbörja löneutmätning som förhoppningsvis blir skuldsanering istället närmare höst / vinter.

Om man inte har någon ledighet att ta ut på jobbet men måste för barnens skull? Vad händer då med belopp osv vid utmätning. Blir man kraftigt ifrågasatt om obetald ledighet?

Finns inget att utmäta om du inte har inkomst så inget händer.

Nu orkar jag inte läsa igen det som står här så frågar mina funderingar rakt ut. Jag ska snart påbörja löneutmätning som förhoppningsvis blir skuldsanering istället närmare höst / vinter.

Om man inte har någon ledighet att ta ut på jobbet men måste för barnens skull? Vad händer då med belopp osv vid utmätning. Blir man kraftigt ifrågasatt om obetald ledighet?
Det kommer ta flera månader innan KFM märker att de får mindre än de ska ha. Några enstaka obetalda kan du absolut ta ut.

Ok... Men vad sker om de fattar nytt beslut och ser det? Läggs det på någonstans, eller hur funkar det?

Nu säger jag INTE att jag ska göra det - men rent teoretiskt: man kan alltså ha en anställning på 50%, KF tar x. Efter att beslutet är fattat går man upp på 100% och får behålla mer..? Det måste ju komma fram någonstans? Märk väl; endast teoretisk fråga om hur det fungerar. Har inte för avsikt att fuska.

Ok... Men vad sker om de fattar nytt beslut och ser det? Läggs det på någonstans, eller hur funkar det?

Nu säger jag INTE att jag ska göra det - men rent teoretiskt: man kan alltså ha en anställning på 50%, KF tar x. Efter att beslutet är fattat går man upp på 100% och får behålla mer..? Det måste ju komma fram någonstans? Märk väl; endast teoretisk fråga om hur det fungerar. Har inte för avsikt att fuska.
Om du tänkt bli skuldfri någonsin så är ju inte detta att rekommendera.

Om du tänkt bli skuldfri någonsin så är ju inte detta att rekommendera.
Nej - jag tänker ju inte göra så. Jag undrar bara hur det går till, när fattas nytt beslut etc? Jag kommer INTE att på något sätt fuska/luras/undanhålla.

Nej - jag tänker ju inte göra så. Jag undrar bara hur det går till, när fattas nytt beslut etc? Jag kommer INTE att på något sätt fuska/luras/undanhålla.
Om dom vill kan dom se löneförändringen efter 1månad i princip, lär inte agera efter en månad dock och har då ingen aning om det bevakas automatiskt men skulle inte vara svårt ha ett sånt system att det larmar vid X månader.
Hade löneutmätning 2 år gjordes aldrig någon uppföljning, men inkomsten ökade bara med vanligt lönelyft 2-3%.

Med andra ord: skönare med maxbeslut.
Tror jag läst nånstans på forumet att KFM tror att folks benägenhet att jobba skulle urholkas om maxbeslut infördes rakt över. Kommer inte ihåg vem som hade den teorin. Långsökt enl mig - alla skuldsatta är inte av den kalibern vill jag påstå. Vi har hamnat där vi är av orsaker vi inte ska använda som ursäkter (kanske) men de allra flesta har vanliga liv, familjer jobb osv.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp