Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja eller så är det skönare att få ut 10k extra en månad :) slippa räkna varje månad :)
Sant det också... :D
Den killen som var handläggare nu när jag fick löneutmätning måste jag säga var OTROLIGT trevlig, mjuk och fin! Snacka om rätt person på jobbet. Jag ska absolut försöka jobba extra men inte i nöjessyfte. Dels tjänar jag vansinnigt dåligt men sen vill jag kunna spara undan och försöka bli av med åtminstone några av de mindre skulderna. Jag är van att snåla och får jag skuldsanering blir det ännu mera snålt men hellre några år på det viset och sedan skuldfri än i skuld resten av livet.
Kan du utveckla, vad sade han om att jobba extra och betala bort skulder?

Sant det också... :D

Kan du utveckla, vad sade han om att jobba extra och betala bort skulder?
Ingenting alls sa han om det. Men eftersom jag inte lyckats landa en heltid, har en fast summa de drar varje månad, dvs får behålla allt utöver, så tror jag knappast att det ligger mig i fatet att jag försöker få bort åtminstone någon del av mina skulder, eller?

Ja skulle man tex ha 2 miljoner hos kronofogden så skulle man ju knappast jaga övertid när man vet att det ändå inte minskat skulden hos kronofogden eller gjort en skuldfri :)
Antingen reser man sig ur sin skuldsituation eller så skiter man i att hjälpa sig själv. Mindset.

Antingen reser man sig ur sin skuldsituation eller så skiter man i att hjälpa sig själv. Mindset.
Så tänker jag med, förstår om det känns jävligt tröstlöst att slava och få ut skitlön. Och att det känns omotiverat att slita utan att det knappt äter räntan på skulderna. Men jag tänker ändå att det är bättre med lite, nånting iallafall, än att bara lämna det tickande och göra minsta möjliga.

Sen är det upp till var och en och vi har alla olika livssituationer och förutsättningar, det måste man givetvis vara ödmjuk inför också.

Men som du säger, mindset!

Den killen som var handläggare nu när jag fick löneutmätning måste jag säga var OTROLIGT trevlig, mjuk och fin! Snacka om rätt person på jobbet. Jag ska absolut försöka jobba extra men inte i nöjessyfte. Dels tjänar jag vansinnigt dåligt men sen vill jag kunna spara undan och försöka bli av med åtminstone några av de mindre skulderna. Jag är van att snåla och får jag skuldsanering blir det ännu mera snålt men hellre några år på det viset och sedan skuldfri än i skuld resten av livet.
Skuldsanering är inte mer snålt, du får buffertsumma samt två betalningsfria månader per år. Löneutmätning är mycket tuffare

Skuldsanering är inte mer snålt, du får buffertsumma samt två betalningsfria månader per år. Löneutmätning är mycket tuffare
Beror på om du kan jämka och inte ha maxbeslut ! Kan du få ut 5-7k varje månad och vissa månader kanske 12k så skulle jag säga tvärtom ! För med sanering kan man ju knappt jämka känns det som ! Fick tex semester lön denna månaden och den kom på 56k och normal lön ligger på 43k !

Beror på om du kan jämka och inte ha maxbeslut ! Kan du få ut 5-7k varje månad och vissa månader kanske 12k så skulle jag säga tvärtom ! För med sanering kan man ju knappt jämka känns det som ! Fick tex semester lön denna månaden och den kom på 56k och normal lön ligger på 43k !
Okej, det låter ju bra.

Jag meddelade KF om sommarjobb som resulterar i en timlön om 150kr på totalt 180 timmar arbetade. Fick utmätning på detta och får behålla strax över 6000kr.

Löneutmätningen och börja studera?
Om man har löneutmätning och säger upp sig och börjar studera, vad händer? Pausas utmätning?
Möjligt att få CSN vid skulder?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp