Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Med andra ord: skönare med maxbeslut.
Skönare ? :) beror ju på om man själv vill behålla mer eller kronofogden ska ha dom ! Kan ju vara så att man själv kan betala in det man får extra på en enskild skuld och ta bort en skuld helt istället varje månad :) så gjorde vi förra månaden på min sambons skulder :)

Tror jag läst nånstans på forumet att KFM tror att folks benägenhet att jobba skulle urholkas om maxbeslut infördes rakt över. Kommer inte ihåg vem som hade den teorin. Långsökt enl mig - alla skuldsatta är inte av den kalibern vill jag påstå. Vi har hamnat där vi är av orsaker vi inte ska använda som ursäkter (kanske) men de allra flesta har vanliga liv, familjer jobb osv.
Ja skulle man tex ha 2 miljoner hos kronofogden så skulle man ju knappast jaga övertid när man vet att det ändå inte minskat skulden hos kronofogden eller gjort en skuldfri :)

Nu orkar jag inte läsa igen det som står här så frågar mina funderingar rakt ut. Jag ska snart påbörja löneutmätning som förhoppningsvis blir skuldsanering istället närmare höst / vinter.

Om man inte har någon ledighet att ta ut på jobbet men måste för barnens skull? Vad händer då med belopp osv vid utmätning. Blir man kraftigt ifrågasatt om obetald ledighet?
Det beror på vad för beslut du har.
Om din arbetsgivare ska betala in en viss summa varje månad eller om allt över en fast summa ska betalas in.

Skönare ? :) beror ju på om man själv vill behålla mer eller kronofogden ska ha dom ! Kan ju vara så att man själv kan betala in det man får extra på en enskild skuld och ta bort en skuld helt istället varje månad :) så gjorde vi förra månaden på min sambons skulder :)
Alltså "skönt" - för då vet man ju hur det ligger till... Kan inte göra vare sig mer eller mindre. :)

Det beror på vad för beslut du har.
Om din arbetsgivare ska betala in en viss summa varje månad eller om allt över en fast summa ska betalas in.

Hm okej. Min utmätning är i ett tidigt skede. Fått pappren för att ange inkomst osv. Så vet inte upplägget ännu. Tänkte mer på om jag ska spara sommarens semesterdagar å ta obetalt nu. För å slippa tjafs sen när jag vill ha ledigt på någon k-dag. Runt jul osv

Den killen som var handläggare nu när jag fick löneutmätning måste jag säga var OTROLIGT trevlig, mjuk och fin! Snacka om rätt person på jobbet. Jag ska absolut försöka jobba extra men inte i nöjessyfte. Dels tjänar jag vansinnigt dåligt men sen vill jag kunna spara undan och försöka bli av med åtminstone några av de mindre skulderna. Jag är van att snåla och får jag skuldsanering blir det ännu mera snålt men hellre några år på det viset och sedan skuldfri än i skuld resten av livet.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp