Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Den period jag hade utmätning innan skuldsanering var bra för mig. Jag hade pengar kvar och fick lära mig att sköta de få kronor jag hade.
Precis det. Sen ingen sömnlöshet över hur man ska få ihop det var månad utan KFM tar sina kr sen vet man vilken summa man har kvar vilket är väldigt skönt.

Hej!
Har idag löneutmätning på cirka 7k.
Pga en idiotgrej ifrån mig så har jag en skuld till jobbet på cirka 7k
Som jag inte har möjlighet att betala
Så dom kommer vilja dra av detta på lönen antar jag för det är enda sättet jag kan betala den..

Då är ju frågan, kommer det dras på min del jag får behålla eller är det kronofogden som får mindre?
jag tror att jag kommer kunna dela upp det på en månad eller 2 men helt ärligt så kommer jag inte överleva på så mycket mindre pengar så jag sitter ju i en förjävla dum sits..

försökte få svar hos kronofogden men dom bad mig skriva Mail & har fortfarande efter 3 dagar inte fått svar..

Hej!
Så dom kommer vilja dra av detta på lönen antar jag för det är enda sättet jag kan betala den..

Då är ju frågan, kommer det dras på min del jag får behålla eller är det kronofogden som får mindre?
jag tror att jag kommer kunna dela upp det på en månad eller 2 men helt ärligt så kommer jag inte överleva på så mycket mindre pengar så jag sitter ju i en förjävla dum sits..

försökte få svar hos kronofogden men dom bad mig skriva Mail & har fortfarande efter 3 dagar inte fått svar..
Det borde väl nästan vara så att dom får skrika in det som ett föreläggande och sen få varje månad som alla andra bolag ?

Hej!

Ditt arbete får skicka till KFM. Prata med facket

Hej!

Har inte själv egen erfarenhet av att vara skyldig jobbet pengar, men tänker rent spontant att ditt jobb drar av den summan från dig innan skatt. Och att du har ett förbehållsbelopp som är minimum på vad du får ut. De får ju max 7000 i lönutmätning men säg att du är sjuk någon månad då har du fortfarande rätt till ditt förbehållsbelopp medan kfm då får mindre än 7000 kr. Eller om du tar Obetald semester eller vad det nu kan vara. Samma sak bör ju gälla här. Först tar jobbet sin del, sedan räknas ditt förbehållsbelopp ut och de som är kvar borde gå till kfm. Om jag nu tänker rätt. Men bästa är att du pratar med din arbetsgivare, möjligen ekonomiavdelningen de kan säkert svara och om inte så måste de kolla upp det eftersom du inte få ut mindre än ditt förbehållsbelopp

fick mitt första utslag igår kommer skuld att betala några dagar efter? har man då 11-12 dagar innan inkomst med uppgifter redovisning efteråt och sedan 14 dagar där innan man lämnar in till arbetsgivaren?

Har inte själv egen erfarenhet av att vara skyldig jobbet pengar, men tänker rent spontant att ditt jobb drar av den summan från dig innan skatt. Och att du har ett förbehållsbelopp som är minimum på vad du får ut. De får ju max 7000 i lönutmätning men säg att du är sjuk någon månad då har du fortfarande rätt till ditt förbehållsbelopp medan kfm då får mindre än 7000 kr. Eller om du tar Obetald semester eller vad det nu kan vara. Samma sak bör ju gälla här. Först tar jobbet sin del, sedan räknas ditt förbehållsbelopp ut och de som är kvar borde gå till kfm. Om jag nu tänker rätt. Men bästa är att du pratar med din arbetsgivare, möjligen ekonomiavdelningen de kan säkert svara och om inte så måste de kolla upp det eftersom du inte få ut mindre än ditt förbehållsbelopp

Skatteverket kommer nog inte bli så imponerade om man får betala av skulder till jobbet med oskattade medel

Skatteverket kommer nog inte bli så imponerade om man får betala av skulder till jobbet med oskattade medel
Nä det har du nog rätt i när jag tänker efter. Jag tänkte nog mer som när man har avdrag, sjuk eller vab eller vad man nu har. Men oavsett när de drar pengarna så måste personen väl ändå har rätt till sitt förbehållsbelopp och då är de kfm som får mindre den månaden? Eller är jag ute och cyklar?

Nä det har du nog rätt i när jag tänker efter. Jag tänkte nog mer som när man har avdrag, sjuk eller vab eller vad man nu har. Men oavsett när de drar pengarna så måste personen väl ändå har rätt till sitt förbehållsbelopp och då är de kfm som får mindre den månaden? Eller är jag ute och cyklar?
Ja generellt så, frivilliga avdrag som avgifter till fackförbund och liknande kan få en att understiga förbehållet vid utbetalning.
Arbetsgivare har ibland kvittningsrätt, men det är sällan jag hör något om det.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp