Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
För att de ska bli utmätta krävs det att du får hembesök vilket är ytterst sällsynt, efter vad jag har förstått.
Även vid hembesök är det sällsynt att "småsaker" blir utmätta. Då är det oftast bil eller hus som är intressant.
Och vid skuldsanering görs ingen koll av vad du har för lösöre.
Vapen utmäts ganska frekvent också

Hur är det med orten-vapen där det inte alltid finns en tillförlitlig licens?

Inte tillförlitlig.. skönt uttryckt.
Polisen skulle nog gärna vilja att vi kunde ta de också, men det ligger lite i sakens natur att vi måste kunna sälja egendomen också, så licenspliktiga vapen med lite tveksamheter kring pappersarbete går inte att utmäta.

Skulle vi kunna sälja hur vi ville skulle vi kunna utmäta narkotika i stora mängder, det är ju värt massor med pengar..

Hej min sambo har fortfarande inte fått beslut om löneutmätning eller papper att fylla i sina inkomstuppgifter, hyra osv än och det var över 1,5 månad sedan skuld till kfm skulle varit betald, finns det chans att få behålla även denna lön 20e??

Hej min sambo har fortfarande inte fått beslut om löneutmätning eller papper att fylla i sina inkomstuppgifter, hyra osv än och det var över 1,5 månad sedan skuld till kfm skulle varit betald, finns det chans att få behålla även denna lön 20e??
Hat han lön 20e så är det nog rätt säkert.

Hej, är det någon som vet vad som gäller med utmätning av skattefria ersättningar från försäkringar? Jag har ett pågående försäkringsärende som gäller en vårdskada i samband med operation. Skadan är omfattande har krävt och kräver fortfarande rehabilitering, med ev. men som består. Jag bedömer därför att jag har goda chanser att få ut en slant.

Vid löneutmätning, kommer jag ett få behålla något alls om det blir aktuellt med ersättning från försäkringsbolaget, eller kommer KFM att ta allt? Jag antar att det räknas som inkomst även om den är skattefri?

Tredskodom är väl en dom som man fått om parterna inte är överens tex om den ena parten inte yttrat sig/deltagit.
Jag vet vad tredskodom är.Gäldenären har ansökt om tredskodom. Hur skall jag kunna bli delgiven när och var tredskodom skall dömas? Som sagt min adress är okänd.

Hej, är det någon som vet vad som gäller med utmätning av skattefria ersättningar från försäkringar? Jag har ett pågående försäkringsärende som gäller en vårdskada i samband med operation. Skadan är omfattande har krävt och kräver fortfarande rehabilitering, med ev. men som består. Jag bedömer därför att jag har goda chanser att få ut en slant.

Vid löneutmätning, kommer jag ett få behålla något alls om det blir aktuellt med ersättning från försäkringsbolaget, eller kommer KFM att ta allt? Jag antar att det räknas som inkomst även om den är skattefri?

Skattefri ersättning kan inte utmätas som lön

Hur lång tid brukar det ta den att man har godkänt förslag om betalningsplanen tills att kronofogden beslutar om skuldsanering?
godkände betalningsplanen i slutet av februari och då sa handläggaren att det brukar ta någon månad. Det har gått över två månader nu och jag har inte hört något. Borde jag ringa och fråga min handläggare?
Man godkänner ingen betalningsplan i löneutmätning..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp