Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Är det mycket skattepengar ? Tror det är
Väldigt olika hur fort man drar det i tingsrätten , beror nog helt var du bor o så ! Tror man tar ett beslut utan du ens behöver komma dit ! Så gjorde dom för min sambo , hon överklagade så inaksso som gjort helt fel ! Tror beslutet kom på 2 veckor ! Men vi bor i Blekinge och säkert inte lika lång väntetid som stor städerna :)
Insåg att det var dåligt formulerat från min sida.

Inget av kraven är "felaktiga" per se, har dock inte fått typ 90% av alla inkasson hemskickat till mig?
Eller via kivra etc
Kan man gå på de? Att jag inte fått breven och inte vetat att det gått vidare

K*k, Vad händer om man bestrider hela skiten?

Kan man bestrida alla ärenden på grund att man kontaktat Inkasso bolagen för att få till en delbetalningsplan?
Isåfall gör jag hellre de och ringer till alla inkasson frenetiskt på måndag

@Lasseman

Jag avstår från att svara då jag får feedback att jag intr tillför något.

Klart som f*n du tillför något?
Man får ju svart på vitt vad som funkar/inte funkar och hur de går till - om man är läskunnig
Du har ju 10 dagar på dig att antingen bestrida eller godkänna.
Ska du bestrida kan du göra det på sista dagen, på mejl, var nogrann med att skriva målnummer och varför du vill bestrida. Vad du anser är felaktigt och vilka form av bevis du kan ha till nytta.

Sen får ju sökande svara på att du bestrider och välja att antingeb dra tillbaka kravet, kanske har ordnat en avbet plan. Eller så väljer dem att ta det till tingsrätten. Då kan det ta ytterliggare lite tid men förmodligen gör det ingen nytta för dig.

Förutsatt att du har några bevis som talar motsatsen till kravet.
Ett brev som skickas till dig, behöver inte du öppna eller läsa för att dem ska förnya preskriptionstiden, men det skickas till din folkbokföringsadress, vilket alla måste ha i Sverige.
Vilket de flesta inkassobolag gör, skickar brev dvs, för att få både datum och annat.

Klart som f*n du tillför något?
Man får ju svart på vitt vad som funkar/inte funkar och hur de går till - om man är läskunnig

Bestrida skjuter på problemet ja. Du kan möjligen få böter för rättegångsförseelse men det är sällsynt men möjligt om domaren surar till. Om det var frågan dvs.

Bestrida skjuter på problemet ja. Du kan möjligen få böter för rättegångsförseelse men det är sällsynt men möjligt om domaren surar till. Om det var frågan dvs.
Då blir det att bestrida med anledning att jag inte fått några brev från respektive inkasso.
Och se om de kan tänka sig lägga om en avbetalningsplan

Så får jag se vad dom säger.

Då blir det att bestrida med anledning att jag inte fått några brev från respektive inkasso.

Ja du kan ju bestrida och ange liberalernas tuffa läge i opinionen som grund om du vill. Bestridan som bestridan

K*k, Vad händer om man bestrider hela skiten?

Kan man bestrida alla ärenden på grund att man kontaktat Inkasso bolagen för att få till en delbetalningsplan?
Isåfall gör jag hellre de och ringer till alla inkasson frenetiskt på måndag

@Lasseman
Tänk på en sak.
Om du har för avsikt att söka skuldsanering i framtiden så kan det bli till din nackdel att inte samarbeta med kronofogden fullt ut.

Inte fått brev ?
Är du verkligen säker på det eller du har blundat så som många gör för att det är för tungt.
Jag har svårt att tro att de inte skickat ut då jag fick massor av brev och påminnelser. De ringde, skickade sms och mejl dagligen.

Jag har oerhört svårt att tro att du kommer nå framgång med förklaringen att brev inte kommit fram.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp