Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Så blev det för oss en gång när maken hade kronofogden. De tog allt han hade. För de hade sett på förra årets deklaration att jag hade haft en årsinkomst, trots att jag vid de laget var arbetslös och han redan hade en pågående löneutmätning. Men de tog som sagt allt.. och inget fick vi tillbaka heller då vet jag även om vi redovisade min inkomst och så.
@Jappp här har vi svaret

Det här köper jag inte.Anam är trovärdigt skribent utan tvivel men dom har inte tagit alt från mig.Har själv haft löne utmätning i minst 15 års period(flera omgångar)och har inte besvarat alls deras brev om inkomst och utgifter flera gånger.I sådana fal har dom gjort schablon uträkning och i efterhand har dem justerat beloppet varje gång när jag redovisade via telefon vad som inte stämde.Senaste tre år har jag två utmätningsförsök från deras sida och har haft ett par tusen på konto utan att dom rörde dom.Här vi snackar om lönen som kommer på måndag inte om belopp som stor i slutet av månaden på konto.Så att dem skulle ta alt på måndag känns helt otroligt eftersom dom vet att räkningar måste betalas plus överlevnad.Jag köper det mesta men inte det här och ville ha utförligt svar från Lasse.Om han säger att det är möjligt då är det nåt som är helt galet i systemet.Man har inte råd att betala inte ens hyran för bostad nästkommande månad…Det låter helt vansinnigt och min erfarenhet säger nåt annat som sagt.

Kan säga att jag har varit med om att dem har tagit allt med.
Ringde dock direkt och dem löste så att jag fick tillbaka till räkningar och allt sånt då! Men dem drog allt utan någon 100 lapp från konto till en början.
Var dock inga problem att få tillbaka så fort jag ringde som sagt

Det här köper jag inte.Anam är trovärdigt skribent utan tvivel men dom har inte tagit alt från mig.Har själv haft löne utmätning i minst 15 års period(flera omgångar)och har inte besvarat alls deras brev om inkomst och utgifter flera gånger.I sådana fal har dom gjort schablon uträkning och i efterhand har dem justerat beloppet varje gång när jag redovisade via telefon vad som inte stämde.Senaste tre år har jag två utmätningsförsök från deras sida och har haft ett par tusen på konto utan att dom rörde dom.Här vi snackar om lönen som kommer på måndag inte om belopp som stor i slutet av månaden på konto.Så att dem skulle ta alt på måndag känns helt otroligt eftersom dom vet att räkningar måste betalas plus överlevnad.Jag köper det mesta men inte det här och ville ha utförligt svar från Lasse.Om han säger att det är möjligt då är det nåt som är helt galet i systemet.Man har inte råd att betala inte ens hyran för bostad nästkommande månad…Det låter helt vansinnigt och min erfarenhet säger nåt annat som sagt.
Ska kanske lägga till att det var någon dag efter lönen dem tömde och inte direkt när lönen kom

På måndag är det lön, skulle fyllt i papper om utmätning förra fredagen men har fortfarande inte gjort det( jag vet, det är dåligt av mig)Tänkte göra det imorgon ihopp om att få behålla hela lönen på måndag, jag förstår att dom kollar mitt konto även om jag inte fått beslut om förbehållsbeloppet (eller vad man nu får i samband med tillgångsundesökningen där jag fyller i inkomst o så) jag har en riktigt bra lön den här månaden, 7k över det vanliga - behöver jag få bort pengarna från kontot direkt när lönen utbetalas? Känns ju lite segt att åka till automaten 00.00.
Såvitt jag vet kan man skicka in detta via nätet och maa att all lönekörning har varit så kommer inget att hinna dras innan måndag.
Om du gör detta ikväll borde det vara lugnt.

Det som kanske kan ställa till det (?) är ju att du dragit på att skicka in uppgifter och att beslut om avdrag/kontokoll/utmätning redan är fattat.

Kan säga att jag har varit med om att dem har tagit allt med.
Ringde dock direkt och dem löste så att jag fick tillbaka till räkningar och allt sånt då! Men dem drog allt utan någon 100 lapp från konto till en början.
Var dock inga problem att få tillbaka så fort jag ringde som sagt
Ok..Som sagt det låt helt otroligt att dom inte skulle betala tillbaks beloppet för hyran och mat åtminstone.

Tillägger att detta var 2017. Vi ringde också och förklarade läget men de hjälpte inte i vårat läge. Vi fick låna pengar av en bekant till att betala hyran osv med den månaden. Tyvärr..
Men som sagt kanske de har ändrats eller så var det något speciellt med makens ärende som gjorde att vi inte fick tillbaka några pengar.

Av ren nyfikenhet, är det någon här som haft löneutmätning och sedan fått inkasso att dra tillbaka den, vad för summa har ni fått ge då? ( har inte tänkt göra det, men bara nyfiken hur mkt de kan tänkas vilja ha)

Av ren nyfikenhet, är det någon här som haft löneutmätning och sedan fått inkasso att dra tillbaka den, vad för summa har ni fått ge då? ( har inte tänkt göra det, men bara nyfiken hur mkt de kan tänkas vilja ha)
Jag har aboslut ! Väldigt många gånger ! Samma med sambon ! Ofast 3000 kr att betala på en skuld på 15 000 kr !

Kan aboslut hålla med dig på punkten om att räkningar ska betalas ! Men har man inte fått beslutet så får jag iallafall känslan av att dom tar så mycket man kan eftersom pengarna ska in :) vad säger @Lasseman om detta ? :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp