Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Om du löser ut dom så räknas det som gynnande av borgenär.
Misstänkte det! Retligt om en skulder på tex 20.000kr skulle hindra en skuldsanering på 1mille och man kan inget göra. All denna o ovetskap är lite som att försöka se framtiden genom en spåkärring. Är mycket om och men och ifall att osv när det gäller kronofogden. Vet inte om jag gjort något uppenbart fel men man verkar ju kunna bli stämplad för livet isf utan att kunna rätta till det.

Ja fast betalde du av ett lån 3 år innan du sökte skuldsanering så ser jag inget fel med det ! :)
Fast det var väl inte så det var tänkt utan om någon motsätter sig så ska de skulderna betalas av el jag missuppfattade det ?

Fast det var väl inte så det var tänkt utan om någon motsätter sig så ska de skulderna betalas av el jag missuppfattade det ?
Precis så tänkte jag, så man kan få en chans att ordna upp vad som nu kan vara fel. Så man inte är dömd för livet för om det är några tusingar som felar till att få sanering.

Hur skulle man överleva månaden om dom skulle ta allt?
Gå ut på gatan och tiga?….lol
Lasse svarar…
Det lämnas alltid ett förbehåll som räknas ut i varje enskilt fall

På måndag är det lön, skulle fyllt i papper om utmätning förra fredagen men har fortfarande inte gjort det( jag vet, det är dåligt av mig)Tänkte göra det imorgon ihopp om att få behålla hela lönen på måndag, jag förstår att dom kollar mitt konto även om jag inte fått beslut om förbehållsbeloppet (eller vad man nu får i samband med tillgångsundesökningen där jag fyller i inkomst o så) jag har en riktigt bra lön den här månaden, 7k över det vanliga - behöver jag få bort pengarna från kontot direkt när lönen utbetalas? Känns ju lite segt att åka till automaten 00.00.
Minimal risk att det görs en ny koll så tätt inpå

Så blev det för oss en gång när maken hade kronofogden. De tog allt han hade. För de hade sett på förra årets deklaration att jag hade haft en årsinkomst, trots att jag vid de laget var arbetslös och han redan hade en pågående löneutmätning. Men de tog som sagt allt.. och inget fick vi tillbaka heller då vet jag även om vi redovisade min inkomst och så.
Jag tror inte riktigt på att man tog allt, då hade man i så fall uppgifter om att ni hade pengar för att överleva på annat vis, på annat konto eller annan bank.
Ni får inget tillbaka av att redovisa era kostnader, det stämmer. Tycker man att något är fel måste man överklaga utmätningen

Jag tror inte riktigt på att man tog allt, då hade man i så fall uppgifter om att ni hade pengar för att överleva på annat vis, på annat konto eller annan bank.
Ni får inget tillbaka av att redovisa era kostnader, det stämmer. Tycker man att något är fel måste man överklaga utmätningen
Tyvärr va så ej fallet då, då vi varken har fler banker eller hade sparade pengar så. Vi fick som sagt låna oss pengar privat för hyran osv. Vet att maken och jag satt i långt samtal med kronofogden och försökte förklara läget men kvinnan vi pratade med gav oss inte mycket till information / hjälp om hur vi skulle gå till väga iallafall :axelryck:

Tyvärr va så ej fallet då, då vi varken har fler banker eller hade sparade pengar så. Vi fick som sagt låna oss pengar privat för hyran osv. Vet att maken och jag satt i långt samtal med kronofogden och försökte förklara läget men kvinnan vi pratade med gav oss inte mycket till information / hjälp om hur vi skulle gå till väga iallafall :axelryck:
Informationen följer med beslutet också

Ja, jag menar alltså om en skuld hamnar hos kronofogden för utmätning, vad borgenärerna brukar vilja ha för att dra tillbaka skulden. Är som sagt bara nyfiken. Inget jag tänkt göra då jag ansökt om sanering. Bara nyfiken vad de brukar begära
Beror nog vad dom får vid en löneutmätning, jag försökte några gånger men va tvär nej fast dom bara fick några enstaka kronor. Nu när jag studerar och inte har löneutmätning har jag däremot lyckats få dom att återkalla till väldigt låga summor och även låga månads belopp. Men då hade jag löneutmätning nästan 5 år innan som upphörde i januari i år. När dom hörde att jag studerar så förstod dom att det kommer dröja innan det kommer in pengar från löneutmätning igen så då var det lättare. Jag har gått från 21 skulder hos kfm till 13 som nu ligger kvar. Skulden hos kfm har minskat från nästan 970000 till 600000, sen tvivlar jag på att jag kommer kunna bli skuldfri så här men gör ett försök annars söker jag skuldsanering igen när jag förhoppningsvis har fått ett heltidsjobb efter studierna. Vissa inkassobolag har tom gått med på att skriva ner skulden, men jag måste först visa att jag sköter betalningarna till dom. Sen beror det nog på hur gamla skulderna är, mina är 5-10 år gamla.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp