Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det brukar ordna sig ibland
Mitt svar kvarstår för övrigt.
Ja, kommer de ut hit så kommer hela mitt liv rasa.

men fick detta svar från kf från Messenger iallafall
”man kan även skriva en förtäckning över vem som äger vad. Det kan alltid vara bra att ha. ” sen är det som hon sa bra att ha kvitto. Om man inte har kvitto vi säger som på en gammal traktor kärra, då ska de finnas själ till att tro att jag ska ha kunnat köpa den. Men ska ringa till kf imon!

Ja, kommer de ut hit så kommer hela mitt liv rasa.

men fick detta svar från kf från Messenger iallafall
”man kan även skriva en förtäckning över vem som äger vad. Det kan alltid vara bra att ha. ” sen är det som hon sa bra att ha kvitto. Om man inte har kvitto vi säger som på en gammal traktor kärra, då ska de finnas själ till att tro att jag ska ha kunnat köpa den. Men ska ringa till kf imon!
Du får inget bindande svar där, det är vid en eventuell förättning besluten tas.

Du får inget bindande svar där, det är vid en eventuell förättning besluten tas.
Kan hända att jag inte får, men de kanske kan ge mig lite svar på om det är vanligt att de åker ut, om de ser att jag inte har några tillgångar och ja, hela processen. När jag har skrivit med de innan så brukar de välja att åka ut om de inte finns lön eller om skulderna är jätte höga.

Kan hända att jag inte får, men de kanske kan ge mig lite svar på om det är vanligt att de åker ut, om de ser att jag inte har några tillgångar och ja, hela processen. När jag har skrivit med de innan så brukar de välja att åka ut om de inte finns lön eller om skulderna är jätte höga.

Det är inte så vanligt. Kan skulderna regleras ganska snabbt på löneutmätning räcker det. Du bor på en gård och det skulle indikera tillgångar skulle jag bedömt.

Jag tror att han menar kvitto för köpet av sakerna i butik hos företag, det var det jag menade i varje fall.
Jo, förstår det! Men jag tänker har han köpt det av sin pappa så borde hans pappa kunna skriva ett. Du kan ju köpa en bil av en privat person och skriva kvitto.

Jo, förstår det! Men jag tänker har han köpt det av sin pappa så borde hans pappa kunna skriva ett. Du kan ju köpa en bil av en privat person och skriva kvitto.
Du förstår inte, det är klart att man kan skriva kvitto men då skulle man kunna hitta på vad som helst för att undvika utmätning.
Det är inte säkert att det blir någon utmätning så försök att ta det lugnt.

Du förstår inte, det är klart att man kan skriva kvitto men då skulle man kunna hitta på vad som helst för att undvika utmätning.
Det är inte säkert att det blir någon utmätning så försök att ta det lugnt.
Jo, men om det även kan se en transaktion på det så är det inget hitte på. Nä, kanske inte men har sån panik över det! Mitt liv skulle verkligen rasa helt!

Jo, men om det även kan se en transaktion på det så är det inget hitte på. Nä, kanske inte men har sån panik över det! Mitt liv skulle verkligen rasa helt!
Hade löneutmätning I flera år innan jag började studera. Min man äger huset och även en bil med lite värde i...dom har aldrig gjort hembesök till mig. Visst kanske haft tur men med tanke på vad mina skulder är på så hade ett hembesök inte varit konstigt. Men när dom kollade mig så ägde jag ju inget av värde.
Kan ju inte säga till 100% att du slipper hembesök men tror risken är lite så länge dom kan köra löneutmätning.

På måndag är det lön, skulle fyllt i papper om utmätning förra fredagen men har fortfarande inte gjort det( jag vet, det är dåligt av mig)Tänkte göra det imorgon ihopp om att få behålla hela lönen på måndag, jag förstår att dom kollar mitt konto även om jag inte fått beslut om förbehållsbeloppet (eller vad man nu får i samband med tillgångsundesökningen där jag fyller i inkomst o så) jag har en riktigt bra lön den här månaden, 7k över det vanliga - behöver jag få bort pengarna från kontot direkt när lönen utbetalas? Känns ju lite segt att åka till automaten 00.00.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp