Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
På måndag är det lön, skulle fyllt i papper om utmätning förra fredagen men har fortfarande inte gjort det( jag vet, det är dåligt av mig)Tänkte göra det imorgon ihopp om att få behålla hela lönen på måndag, jag förstår att dom kollar mitt konto även om jag inte fått beslut om förbehållsbeloppet (eller vad man nu får i samband med tillgångsundesökningen där jag fyller i inkomst o så) jag har en riktigt bra lön den här månaden, 7k över det vanliga - behöver jag få bort pengarna från kontot direkt när lönen utbetalas? Känns ju lite segt att åka till automaten 00.00.
Ja du bör aboslut ta ut pengarna kl 00 ! För stor risk dom kollar i morgon ! Hos mig kollade dom den 25 första gången när det skulle dra igång ! Eller Swisha över till en person du kan lita på ! Jag kommer ta ut !

Ja du bör aboslut ta ut pengarna kl 00 ! För stor risk dom kollar i morgon ! Hos mig kollade dom den 25 första gången när det skulle dra igång ! Eller Swisha över till en person du kan lita på ! Jag kommer ta ut !
Tack men kan jag behålla pengar till räkningarna? Jag får ut 31, mitt förbehållsbelopp enligt kfm hemsida är 16, drar dom 31 eller ner till vad dom anser jag har som förbehållsbelopp?

Hade löneutmätning I flera år innan jag började studera. Min man äger huset och även en bil med lite värde i...dom har aldrig gjort hembesök till mig. Visst kanske haft tur men med tanke på vad mina skulder är på så hade ett hembesök inte varit konstigt. Men när dom kollade mig så ägde jag ju inget av värde.
Kan ju inte säga till 100% att du slipper hembesök men tror risken är lite så länge dom kan köra löneutmätning.
Ok! Är som sagt livrädd för detta! Jag äger absolut ingenting och bil behöver jag till jobbet! Hade velat jobba så mkt övertid så jag stupar just nu men samtidigt var det ju inte bra

Tack men kan jag behålla pengar till räkningarna? Jag får ut 31, mitt förbehållsbelopp enligt kfm hemsida är 16, drar dom 31 eller ner till vad dom anser jag har som förbehållsbelopp?
Inte helt 100 , men tror faktiskt dom kan dra allt !

Dom kan inte ta allt.Om du inte svarade i tid och redovisade dina inkomster och dina utgifter då fattar dom ett beslut ändå och du får behålla ett vist belopp.Detta belopp ska dom inte röra från ditt konto.Du får skylla dig själv om ditt förbehållsbelopp blir mindre(än den som du räknade själv på deras sida)men det ordnar sig altid i efterhand när du redovisar dina utgifter.

Dom kan inte ta allt.Om du inte svarade i tid och redovisade dina inkomster och dina utgifter då fattar dom ett beslut ändå och du får behålla ett vist belopp.Detta belopp ska dom inte röra från ditt konto.Du får skylla dig själv om ditt förbehållsbelopp blir mindre(än den som du räknade själv på deras sida)men det ordnar sig altid i efterhand när du redovisar dina utgifter.
Fast har dom inte räknat ut ett belopp ännu så borde man ju kunna ta allt ?

Fast har dom inte räknat ut ett belopp ännu så borde man ju kunna ta allt ?
Nej Johan, skulle dom lämna dig utan råd till hyran,mat med mera?!
Dom fattar schablon beslut som kan ändras i efterhand när riktiga uppgifter kommer fram.

Nej Johan, skulle dom lämna dig utan råd till hyran,mat med mera?!
Dom fattar schablon beslut som kan ändras i efterhand när riktiga uppgifter kommer fram.
Jag är inte riktigt säker på det , har ingen uträkning skett så tror jag allt åker mer eller mindre

Jag är inte riktigt säker på det , har ingen uträkning skett så tror jag allt åker mer eller mindre
Så blev det för oss en gång när maken hade kronofogden. De tog allt han hade. För de hade sett på förra årets deklaration att jag hade haft en årsinkomst, trots att jag vid de laget var arbetslös och han redan hade en pågående löneutmätning. Men de tog som sagt allt.. och inget fick vi tillbaka heller då vet jag även om vi redovisade min inkomst och så.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp