Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag tror svaret ligger i att man har många ärenden att hantera..

På den tiden när jag var kund hos Kronofogden så hände det att ärenden inte gick till verkställighet förrän efter flera år. Jag vill minnas att i alla fall Sergel och Intrum begärde verkställighet på skulder som var mer än fem år gamla, trots att jag under hela tiden som skulderna låg och vilade hade jobb och skaplig inkomst. (De hade förstås sett till att påminna mig om skulderna med jämna mellanrum så att de inte skulle förfalla, men de gjorde absolut inget för att kräva in dem.)

Den stora förloraren i det hela var förstås jag, för det blev ju väldigt dyrt den dagen alla års räntor skulle håvas in.

Jag kan inte tänka mig att det berodde på att de hade för mycket att göra, utan det måste vara något annat. De fick ju bra avkastning på sitt kapital om inte annat...

Jag fick beslut om att jag alltid får behålla 11.100kr/månad... vet inte vad det är för beslut, men måste jag alltså ta ut de pengarna varje månad? Varför lixom? Det är ju kfm som beslutat att jag ska behålla den summan, så inte kan de väl gå in och ta pengarna igen?... förstår inte det här riktigt :)
Är oxå så glad att de lät min bil va! Känns inte lika oroligt längre... Har haft magont och mått skit innan tillgångsutredningen gjordes.

Jag fick beslut om att jag alltid får behålla 11.100kr/månad... vet inte vad det är för beslut, men måste jag alltså ta ut de pengarna varje månad? Varför lixom? Det är ju kfm som beslutat att jag ska behålla den summan, så inte kan de väl gå in och ta pengarna igen?... förstår inte det här riktigt :)
Det är den summan du ska betala hyra och övriga räkningar med samt leva för varje månad.
Allt över 11.100 kr går till kfm.

så inte kan de väl gå in och ta pengarna igen?... förstår inte det här riktigt :)
Om det görs stickprovskontroll så kan allt förutom förbehållsbeloppet utmätas. Har du mer än 11.100 på kontot bör du alltså ta ut det för att vara på den säkra sidan. Efter månadsskiftet bör du inte ha mer än några tusenlappar där eftersom hyran då anses vara betald.

Om det görs stickprovskontroll så kan allt förutom förbehållsbeloppet utmätas. Har du mer än 11.100 på kontot bör du alltså ta ut det för att vara på den säkra sidan. Efter månadsskiftet bör du inte ha mer än några tusenlappar där eftersom hyran då anses vara betald.

ja det är ju så dumt isåfall,om jag behöver köpa mat sista veckan så är det kört då.. men då fattar jag :) matpengarna i kontanter! :)

Det är den summan du ska betala hyra och övriga räkningar med samt leva för varje månad.
Allt över 11.100 kr går till kfm.
Är det ett maxbeslut som jag har fått då? Så typ all ob eller pengar för extrapass(jobbar inom vården) går oxå till kfm?

Är det ett maxbeslut som jag har fått då? Så typ all ob eller pengar för extrapass(jobbar inom vården) går oxå till kfm?
Står det att du bara får behålla en summa ? Eller står det att dom ska dra en viss summa med ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp