Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Dom har inte begärt verkställighet helt enkelt.
Men i min värld, så känns det som att ett företag eller bank skulle vilja ha sina pengar så fort som möjligt?

Bara vad jag tycker men
Har ju alla möjliga inkasso som kunde verkställa.
Detta är alltså inte ovanligt att processen dröjer?

Hej
Jag undrar om någon kan veta eller ha någon aning om varför jag har massa betalningsföreläggande som inte går till skuldsaldo
Har enbart 2 väldigt små belopp som ligger i skuldsaldo
Tror det handlar om 30000 av totalt 1,5 miljoner

Dom små skulder gick till skuldsaldo nästan direkt och dom stora ligger kvar sedan minst en månad
Senaste dag var kanske flera veckor sen

Har även tagits mängder med upplysningar
Kan det vara så att dom tror att beloppen är så höga att det inte lönar sig eller vad händer

Jag har ett gäng skulder som det aldrig begärts verkställighet på. Tror att det är 4 av 25 som har gjort det. Det beror på att pengarna de kan mäta ut inte berättigar årsavgiften på 600:- för att driva in skulden.

Men i min värld, så känns det som att ett företag eller bank skulle vilja ha sina pengar så fort som möjligt?

Bara vad jag tycker men
Har ju alla möjliga inkasso som kunde verkställa.
Detta är alltså inte ovanligt att processen dröjer?

Jag tror svaret ligger i att man har många ärenden att hantera..

Jag tror svaret ligger i att man har många ärenden att hantera..
Skulle också tro det , samma för min sambo tagit väldigt lång tid för 2 st att begära verkställande ! För mig gick det mycket snabbare med samma företag ! Men det ska hon vara glad för då hinner hon lösa skulderna vid lön istället

Jag jämkar, men förväntar mig löneutmätning i september. Jag ska avsluta jäkmmingen såfort augusti lönen kommer, men eftersom jag jämkat har jag fått känslan av att ett maxbeslut är mest aktuellt för mig, eller ser kfm att jag avslutat jämkningen? För vad jag förstått är ett maxbeslut ett "sämre beslut". Jag har en balanserad inkomst, skiljer sig ett par hundra varje månad och beroende på VAB o så. (Jag fattar, man ska göra rätt för sig o betala men om jag lyckas jobba ihop några hundra extra kring jul så skulle de vara uppiggande att få behålla de ibland)

Hur beslutas maxbeslut?
Vad går dom efter, jag hade nog tagit övertid i komp om jag får det

Hur beslutas maxbeslut?
Inte en aning egentligen, men jag tror att det är att man drar alla pengar ner till förbehållsbeloppet, sen tror jag att det finns ett beslut som innebär att man drar en summa varje månad, skulle det bli lite över förbehållsbeloppet så får man behålla det, blir man sjuk t.ex. går man dock inte under förbehållet. Fast det finns nog flera som vet svaret bättre än mig, jag är helt ny på de här.

Hur beslutas maxbeslut?
Jag hade först vanligt beslut , då ansökte jag om jämkning ! Fick faktiskt ha det så 1 år ! Sen ändrade dom till maxbeslut när dom såg jag jämkade :). Sedan tycker jag inte maxbeslut är fel heller för det minskar sjukt fort ! Innan tog dom 14k per månad , nu vissa månader 25k :) minskar rejält :)

Jag hade först vanligt beslut , då ansökte jag om jämkning ! Fick faktiskt ha det så 1 år ! Sen ändrade dom till maxbeslut när dom såg jag jämkade :). Sedan tycker jag inte maxbeslut är fel heller för det minskar sjukt fort ! Innan tog dom 14k per månad , nu vissa månader 25k :) minskar rejält :)

Klart att maxbeslut är rätt men när banknorwegian lånet ökar med 98000 per år enbart där så vad spelar det mig för roll,
Utan skuldsanering är det utmätning resten av livet :)

Klart att maxbeslut är rätt men när banknorwegian lånet ökar med 98000 per år enbart där så vad spelar det mig för roll,
Utan skuldsanering är det utmätning resten av livet :)
Fast bank Norwegian är väl ett större lån va ? Om det är mycket större så får dom ju betydligt mer än en som tex bara är 5k

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp