Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Pratade med de nu. Jätte trevliga.
Mitt förhållsbelopp var 18744 kr samt barnbidraget 2650 som ja får behålla. De drar bara de 4225 kr om de finns utrymme för de annars mindre. Skulle ja däremot tjäna 10 tusen mer 1 månad får ja behålla de. De hade inte satt maxbeslut.
Väntar på skuldsaneringen man fram tills den kan de va skönt veta. Ja borde få besked om inledande eller avslag i nov december sa hon. Hoppas på inledande så jag kan börja mitt liv på nytt.

Hej!

En fråga som säkert besvarats innan..
Kommer få hem papper om inkomstredovisning idag eller imorgon. Hur lång tid tar det innan det börjar dras från lönen? Och får man hem beslut om belopp innan?
Tacksam för svar.

Hej!

En fråga som säkert besvarats innan..
Kommer få hem papper om inkomstredovisning idag eller imorgon. Hur lång tid tar det innan det börjar dras från lönen? Och får man hem beslut om belopp innan?
Tacksam för svar.
Tror du ska skickat in den inom 10 dagar , jag hade nog väntat tills den 23 och skickat in om du vill behålla hela lönen

Det hade jag med gjort ! :)
Jag skulle göra så här(har gjort tidigare)...Fyll inte på papperna nu. Avvakta tills du får påminnelse. Påminnelse brukar komma 10 dagar efter, typ 25 oktober(ibland det tar två veckor).När du får påminnelse vänta en vecka till och då skickar du papperna. Då kommer att KF ditt brev mellan 10-15 november. Det tar par dagar tills dem fattar beslut och skickar vidare till din arbetsgivare. Du har väldigt stor chans att behålla nästa lån med och skaffar lite buffert för framtiden.

Jag skulle göra så här(har gjort tidigare)...Fyll inte på papperna nu. Avvakta tills du får påminnelse. Påminnelse brukar komma 10 dagar efter, typ 25 oktober(ibland det tar två veckor).När du får påminnelse vänta en vecka till och då skickar du papperna. Då kommer att KF ditt brev mellan 10-15 november. Det tar par dagar tills dem fattar beslut och skickar vidare till din arbetsgivare. Du har väldigt stor chans att behålla nästa lån med och skaffar lite buffert för framtiden.
Fast skickar du inte in inkomstuppgifter i tid finns risken att du får betala för mycket i utmätning.

Fast skickar du inte in inkomstuppgifter i tid finns risken att du får betala för mycket i utmätning.
Har haft löneutmätning i flera omgångar och dem har aldrig fattat beslut innan jag skickade inkomstuppgifterna som jag beskrev innan. Har väntat ännu längre och det funkade. I värsta fall om dem fattar beslut innan dem ändrar detta beslut när dem får inkomstuppgifter från henne.

Har haft löneutmätning i flera omgångar och dem har aldrig fattat beslut innan jag skickade inkomstuppgifterna som jag beskrev innan. Har väntat ännu längre och det funkade. I värsta fall om dem fattar beslut innan dem ändrar detta beslut när dem får inkomstuppgifter från henne.
Tråkigt bara om det dras så pass mycket så man inte kan betala övriga räkningar och får vänta på återbetalning.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp