- Meddelanden
- 34
- Mottagna reaktioner
- 19
- Poäng
- 52
De stod avdrag på de där i uträkning 2650Du måste dra av för barnbidraget på förbehållsbeloppet.
De stod avdrag på de där i uträkning 2650Du måste dra av för barnbidraget på förbehållsbeloppet.
Tror du ska skickat in den inom 10 dagar , jag hade nog väntat tills den 23 och skickat in om du vill behålla hela lönenHej!
En fråga som säkert besvarats innan..
Kommer få hem papper om inkomstredovisning idag eller imorgon. Hur lång tid tar det innan det börjar dras från lönen? Och får man hem beslut om belopp innan?
Tacksam för svar.
Tror du ska skickat in den inom 10 dagar , jag hade nog väntat tills den 23 och skickat in om du vill behålla hela lönen
Det hade jag med gjort !Tack för svar!
Lönerna körs på fredag så väntar tills nästa vecka med att skicka in då .

Jag skulle göra så här(har gjort tidigare)...Fyll inte på papperna nu. Avvakta tills du får påminnelse. Påminnelse brukar komma 10 dagar efter, typ 25 oktober(ibland det tar två veckor).När du får påminnelse vänta en vecka till och då skickar du papperna. Då kommer att KF ditt brev mellan 10-15 november. Det tar par dagar tills dem fattar beslut och skickar vidare till din arbetsgivare. Du har väldigt stor chans att behålla nästa lån med och skaffar lite buffert för framtiden.Det hade jag med gjort !![]()
Fast skickar du inte in inkomstuppgifter i tid finns risken att du får betala för mycket i utmätning.Jag skulle göra så här(har gjort tidigare)...Fyll inte på papperna nu. Avvakta tills du får påminnelse. Påminnelse brukar komma 10 dagar efter, typ 25 oktober(ibland det tar två veckor).När du får påminnelse vänta en vecka till och då skickar du papperna. Då kommer att KF ditt brev mellan 10-15 november. Det tar par dagar tills dem fattar beslut och skickar vidare till din arbetsgivare. Du har väldigt stor chans att behålla nästa lån med och skaffar lite buffert för framtiden.
Har haft löneutmätning i flera omgångar och dem har aldrig fattat beslut innan jag skickade inkomstuppgifterna som jag beskrev innan. Har väntat ännu längre och det funkade. I värsta fall om dem fattar beslut innan dem ändrar detta beslut när dem får inkomstuppgifter från henne.Fast skickar du inte in inkomstuppgifter i tid finns risken att du får betala för mycket i utmätning.
Tråkigt bara om det dras så pass mycket så man inte kan betala övriga räkningar och får vänta på återbetalning.Har haft löneutmätning i flera omgångar och dem har aldrig fattat beslut innan jag skickade inkomstuppgifterna som jag beskrev innan. Har väntat ännu längre och det funkade. I värsta fall om dem fattar beslut innan dem ändrar detta beslut när dem får inkomstuppgifter från henne.