Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tråkigt bara om det dras så pass mycket så man inte kan betala övriga räkningar och får vänta på återbetalning.
Tro på mig att jag aldrig haft problem med KF och har skickat inkomstuppgifterna minst 6-7 gånger.

Jag skulle göra så här(har gjort tidigare)...Fyll inte på papperna nu. Avvakta tills du får påminnelse. Påminnelse brukar komma 10 dagar efter, typ 25 oktober(ibland det tar två veckor).När du får påminnelse vänta en vecka till och då skickar du papperna. Då kommer att KF ditt brev mellan 10-15 november. Det tar par dagar tills dem fattar beslut och skickar vidare till din arbetsgivare. Du har väldigt stor chans att behålla nästa lån med och skaffar lite buffert för framtiden.
Arbetsgivaren får blankett ungefär samtidigt och skickar de in den snabbt så går KFM på den uträkningen, alternativt schablon om ingen skickar in.

Tro på mig att jag aldrig haft problem med KF och har skickat inkomstuppgifterna minst 6-7 gånger.
Jo jag ser vad du skriver men det finns andra på forumet som skrivit att det dragits felaktiga belopp för dom skickat in uppgifter försent. Man ska inte uppmuntra till något som inte är 100% säkert.

Jo jag ser vad du skriver men det finns andra på forumet som skrivit att det dragits felaktiga belopp för dom skickat in uppgifter försent. Man ska inte uppmuntra till något som inte är 100% säkert.
Jag tycker inte att jag uppmuntrar henne. Skrev att jag skulle göra så(och har gjort så).Det är en tips så hon får göra precis hur hon vill.

Jag skulle göra så här(har gjort tidigare)...Fyll inte på papperna nu. Avvakta tills du får påminnelse. Påminnelse brukar komma 10 dagar efter, typ 25 oktober(ibland det tar två veckor).När du får påminnelse vänta en vecka till och då skickar du papperna. Då kommer att KF ditt brev mellan 10-15 november. Det tar par dagar tills dem fattar beslut och skickar vidare till din arbetsgivare. Du har väldigt stor chans att behålla nästa lån med och skaffar lite buffert för framtiden.
Man ska alltid ha i åtanke att om man tänker söka skuldsanering så är det bra att ha samarbetat med kfm och i det ligger att ha skickat in papper i tid och inte förhalat processen.

Man ska alltid ha i åtanke att om man tänker söka skuldsanering så är det bra att ha samarbetat med kfm och i det ligger att ha skickat in papper i tid och inte förhalat processen.
Där har du en poäng.

Jag har ännu ej fått några papper så det blir nog så att denna lönen hinner köras innan ändå :)

Tänkte inom kort betalar av en del skulder till kronofogden , har idag 23 mål totalt ! Skulle ni rekommendera att man ta bort dom alla små målen ? För tanken är att jag få bort ca 11 st mål med totalt 82k. Dock tänkte jag också innan ringa och försöka skriva ner skulderna såklart . Men ska dom små bort först ?

Tänkte inom kort betalar av en del skulder till kronofogden , har idag 23 mål totalt ! Skulle ni rekommendera att man ta bort dom alla små målen ? För tanken är att jag få bort ca 11 st mål med totalt 82k. Dock tänkte jag också innan ringa och försöka skriva ner skulderna såklart . Men ska dom små bort först ?

Små och sådana som snart får ny grundavgift

För mig hade det varit självklart att ta bort dom små. Då får de andra mer samt att avgifterna på dom små inte kommer fler ggr. Det kommer göra stor skillnad.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp