Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Min sambo fick Skuld att betala med förfallodag 23/3. Redan på aprillönen gjordes första utmätningen.

Vill inte outa vilken kommun vi bor i, men här verkar KFM i alla fall vara rysligt effektiva.

Dom var rysligt effektiva hos mig oxå... Skuld att betala slutet av juli - utmätning igång redan med augusti lönen :(

Jag ska få behålla
8000kr till hyra
4900kr existensminimum
2500kr transport
200kr medicin
= 15.500kr
men nu kommer de dras nästan 3k ändå på min 75% lön så jag bara få ut 13900kr.
Är detta rätt? ska jag inte alltid få behålla mina 15500?
Vem ska jag kontakta? kronokalle eller min HR avd
Går det ens göra något när lönen betalas ut imorgon?

Jag ska få behålla
8000kr till hyra
4900kr existensminimum
2500kr transport
200kr medicin
= 15.500kr
men nu kommer de dras nästan 3k ändå på min 75% lön så jag bara få ut 13900kr.
Är detta rätt? ska jag inte alltid få behålla mina 15500?
Vem ska jag kontakta? kronokalle eller min HR avd
Går det ens göra något när lönen betalas ut imorgon?
Är det fel så gör de en återbetalning. Ring dom.

Jag har utmätning på lönen. om jag är sjuk, jag jag mindre pengar att leva på än existensminimum eller är det mindre som dras av fogden?

Är du sjuk och har sjukpenning och har sambo/make/maka kan ditt förbehåll i sjukpenning vara lägre än i din lön.

Ifall man hae lämnat inkomstuppgifter inför löneutmätning och berättat att man inte har något av värde hemma plus att jag nu även fått beslut om hur mycket jag ska få behålla från lönen, riskerar jag att få hembesök av kronofogden eller?

Ifall man hae lämnat inkomstuppgifter inför löneutmätning och berättat att man inte har något av värde hemma plus att jag nu även fått beslut om hur mycket jag ska få behålla från lönen, riskerar jag att få hembesök av kronofogden eller?
Ja. Om man svarar kring löneutmätning spelar ingen roll.. den springande punkten är om kfm tror det finns värdefull egendom

Jag kan lugna dig med att det är extremt få som får hembesök.
Under de 4 år jag varit aktiv här på forumet är det kanske 2 eller 3 st som berättat om besök. Naturligtivs skriver ju inte alla här, men gå inte med en oro i magen. Vad jag förstått är de trevliga och inga ”jägare”.
Så sitt lugnt i båten är mitt råd.
Jag förstår dock dina tankar då jag själva va där du är nu för några år sedan, men ingen idé att ta ut oro i förskott!
Ceep calm:)

Jag kan lugna dig med att det är extremt få som får hembesök.
Under de 4 år jag varit aktiv här på forumet är det kanske 2 eller 3 st som berättat om besök. Naturligtivs skriver ju inte alla här, men gå inte med en oro i magen. Vad jag förstått är de trevliga och inga ”jägare”.

Jag har läst om fler än 2-3 stycken, men aldrig om nån som inte har haft en bostadsrätt eller ett fordon skrivet på sig.

Om en gemensam skuld går till KFM, ökar då båda personernas totalskuld till KFM med halva skuldbeloppet?

Om lånet är på 100 000, får huvudsökanden +100 000 i skuldsaldo, eller huvudsökanden +50 000 och medsökanden +50 000?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp