Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Förlåt att jag fråga , men vad menar du med maxbeslut ? :)

Då har du ditt förbehållsbelopp, det är vad du får ut oavsett vad du tjänar. Om du så har 75000 netto så får du ut samma som när du har 25 netto

Då har du ditt förbehållsbelopp, det är vad du får ut oavsett vad du tjänar. Om du så har 75000 netto så får du ut samma som när du har 25 netto
Blir det nästan alltid max beslut på såna som har olika löner varje månad ? Jag ligger mellan 27-30k netto ...

Ok ok :) för jäkla stor skillnad om man tex ibland jobbar extra och får ut en riktigt bra lön på 33k efter skatt och sen normal 27k...menar skiljer 6k rena pengar !

Det är bättre att du ringer KFM och frågar om just dig. Än att du får ett spekulerande svar här. Då slipper du bli stressad i onödan av just en spekulation.

Det är bättre att du ringer KFM och frågar om just dig. Än att du får ett spekulerande svar här. Då slipper du bli stressad i onödan av just en spekulation.

Att ringa in och fråga saker om sig själv när man inte aktuell för handläggning innebär att man får spekulerande svar, inget som är säkert med dom svaren heller.

Jag är inte aktuell för kronofogden nu , kanske senare nästa år...men hoppas man slipper det :)

Lärt mig att undantag finns även från det där, vilket jag inte trodde.
Lasseman vet du hur kronofogden fördelar skulder som kommer in från utmätning? Logiskt är väl att skulderna betalas i den ordning dom kommer in. Hur ofta fördelas pengarna till borgenärerna? Vid skuldsanering är det väl en gång om året men vid löneutmätning är det väl annorlunda förstår jag och betalas varje månad.
Prioriteras vissa skulder? Tänkte främst på långivare som ikano marginalen dom större lånen först och kreditkortskulder samt inkasso senare.
Kanske svårt att svara på men bara på ett ungefär hur man tänker.
Förstår att skulder till staten skatter parkeringsavgifter som är obetalda betalas först men såna har jag inga utan bara låne o kreditkort skulder.
Har idag över 140 000kr i skuldsaldo från lite olika långivare.

Lasseman vet du hur kronofogden fördelar skulder som kommer in från utmätning? Logiskt är väl att skulderna betalas i den ordning dom kommer in. Hur ofta fördelas pengarna till borgenärerna? Vid skuldsanering är det väl en gång om året men vid löneutmätning är det väl annorlunda förstår jag och betalas varje månad.
Prioriteras vissa skulder? Tänkte främst på långivare som ikano marginalen dom större lånen först och kreditkortskulder samt inkasso senare.
Kanske svårt att svara på men bara på ett ungefär hur man tänker.
Förstår att skulder till staten skatter parkeringsavgifter som är obetalda betalas först men såna har jag inga utan bara låne o kreditkort skulder.
Har idag över 140 000kr i skuldsaldo från lite olika långivare.

Procentuellt av volym på lånet.

Betalar du in 100kr
Marginalen är 50% av det du har hos KF så får dom 50kr har jag förstått det som.

Procentuellt av volym på lånet.

Betalar du in 100kr
Marginalen är 50% av det du har hos KF så får dom 50kr har jag förstått det som.
Okej för som fattat det så kan dom lånen främst då sms lånen ej prioriteras och ligger o tickar räntor varje månad
Nu är ju inte skuldsaldo jättehögt men kommer bli har ju ca en miljon som inte allt gått till KF än bara en tidsfråga.
Kommer naturligtvis ha svårt att bli skuldfri men löneutmätning och ska ansöka skuldsanering behöver bevisa mitt spelstopp först och nu har det gått ca 6 månader borde kanske kunna få skuldsanering då värt ett försök.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp