Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hur räknar dom ut min lön igenteligen ? För vissa månader har jag 30k efter skatt med storhelger eller extra skift...vissa månader får jag ut 26k efter skatt som är mer normalt ?

Om en gemensam skuld går till KFM, ökar då båda personernas totalskuld till KFM med halva skuldbeloppet?

Om lånet är på 100 000, får huvudsökanden +100 000 i skuldsaldo, eller huvudsökanden +50 000 och medsökanden +50 000?

Bägge får 100k

Hur räknar dom ut min lön igenteligen ? För vissa månader har jag 30k efter skatt med storhelger eller extra skift...vissa månader får jag ut 26k efter skatt som är mer normalt ?

Valfri person får härmed rätta mig om jag har fel
Men KfM går på vad arbetsgivaren har sagt, och arbetsgivaren säger ett snitt av de senaste 4? månaderna (relativt länge sen jag hade utmätning nu så minns inte exakt).
Vill man ha en rättvis bedömning så får man förklara lönesituationen för kfm. Tex att den normala heltidslönen är 32000 före skatt men kan vara högre vid övertid eller ob. Men eftersom kfm räknar ut ditt förbehållsbelopp så är egentligen inte detta något problem, man får alltid ut en minimisumma och den enda gången det kan bli störigt är om man har två jobb eller fler och det dras bara på en lön utifrån att man skulle tjänat x antal kronor på det andra jobbet och sen inte gör det.
Ursäkta mitt babbel, vet inte om jag är tydlig

Valfri person får härmed rätta mig om jag har fel
Men KfM går på vad arbetsgivaren har sagt, och arbetsgivaren säger ett snitt av de senaste 4? månaderna (relativt länge sen jag hade utmätning nu så minns inte exakt).
Vill man ha en rättvis bedömning så får man förklara lönesituationen för kfm. Tex att den normala heltidslönen är 32000 före skatt men kan vara högre vid övertid eller ob. Men eftersom kfm räknar ut ditt förbehållsbelopp så är egentligen inte detta något problem, man får alltid ut en minimisumma och den enda gången det kan bli störigt är om man har två jobb eller fler och det dras bara på en lön utifrån att man skulle tjänat x antal kronor på det andra jobbet och sen inte gör det.
Ursäkta mitt babbel, vet inte om jag är tydlig
Mycket bra förklarat :) tack så mycket :)

En sån varierad lön är nog ganska lämplig att maxbeslut på också

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp