Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vet nån hur det fungerar med det nya systemet där arbetsgivare deklarerar löner varje månad? Alltså, kommer arbetsgivare som jag jobbade för i en månad 2018 att kontaktas, eller bara de som deklarerat lön för mig de senaste månaderna?

Jag har för mig att KF inte ännu har tillgång till det systemet hos Skatteverket pga att systemen inte är uppdaterade. Tyckte en annan KF handläggare skrev så på ett annat forum för ett litet tag sedan... @Lasseman, har jag rätt eller?!

Jag har för mig att KF inte ännu har tillgång till det systemet hos Skatteverket pga att systemen inte är uppdaterade. Tyckte en annan KF handläggare skrev så på ett annat forum för ett litet tag sedan... @Lasseman, har jag rätt eller?!

Har man jobbat en månad 2018 kommer det synas.

Har man jobbat en månad 2018 kommer det synas.

Jag citerar en annan handläggares inlägg:

”Absolut kan jag klargöra det. Jag kan precisera vad vi på KFM ser, men vet inte exakt vad andra myndigheter ser hos oss.

Vi delar inte system helt,men har inblick till viss del. Jag kan titta balansen och historiken på en enskilds skattekonto. Där finns dock ingen information om till/från vem betalningar gjorts. Jag kan också se tidigare års beskattade inkomst, och vem som stått för inkomsten. Det är det huvudsakliga sättet att hitta en arbetsgivare och en del andra tillgångar.

Vi kan med andra ord, i vilket fall inte just nu, se månatliga betalningar från arbetsgivare. Det hade såklart varit bra att kunna det, men när det händer återstå att se. IT-utvecklingen hos oss går inte alltid fort, och massa andra saker uppdateras just nu.

Vi kan förövrigt också se betalningar från FK, Pensionsmyndigheten samt en del pensionsbolag.”

Jag citerar en annan handläggares inlägg:

”Absolut kan jag klargöra det. Jag kan precisera vad vi på KFM ser, men vet inte exakt vad andra myndigheter ser hos oss.

Vi delar inte system helt,men har inblick till viss del. Jag kan titta balansen och historiken på en enskilds skattekonto. Där finns dock ingen information om till/från vem betalningar gjorts. Jag kan också se tidigare års beskattade inkomst, och vem som stått för inkomsten. Det är det huvudsakliga sättet att hitta en arbetsgivare och en del andra tillgångar.

Vi kan med andra ord, i vilket fall inte just nu, se månatliga betalningar från arbetsgivare. Det hade såklart varit bra att kunna det, men när det händer återstå att se. IT-utvecklingen hos oss går inte alltid fort, och massa andra saker uppdateras just nu.

Vi kan förövrigt också se betalningar från FK, Pensionsmyndigheten samt en del pensionsbolag.”

Vad ska jag svara på nu är det tänkt?

Tänker ju att de inte finns någon nytta om företaget slutade betala ut lön för typ ett år sedan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp