Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vilka konkreta problem kan uppstå vid utmätning/skuldsanering och flytta utomlands? Frågar åt en kompis.

Kompisens lägenhet kommer att hyras ut svart, så boendekostnaden kommer att stå oförändrad hos KFM. Hyrespengarna kommer att läggas på en andrahandslägenhet i utlandet.
Hans inkomster kommer redan från utlandet in på ett utländskt konto, så ingen synlig förändring där.
En anhörig kommer att kolla posten och höra av sig om KFM vill göra nån ny ekonomisk utredning eller dylikt.

Vilka konkreta problem kan uppstå vid utmätning/skuldsanering och flytta utomlands? Frågar åt en kompis.

Kompisens lägenhet kommer att hyras ut svart, så boendekostnaden kommer att stå oförändrad hos KFM. Hyrespengarna kommer att läggas på en andrahandslägenhet i utlandet.
Hans inkomster kommer redan från utlandet in på ett utländskt konto, så ingen synlig förändring där.
En anhörig kommer att kolla posten och höra av sig om KFM vill göra nån ny ekonomisk utredning eller dylikt.

Vänligen meddela Din kompis om den nya lagstiftningen gällande uthyrning av lägenhet svart och utan fastighetsägarens/Bostadsrätts styrelsens godkännande och som troligtvis börjar gälla redan i slutet på detta året.
Man äventyrar mycket ! :(

Dom har väl skärpt straffen på det också? Eller pratade om det åtminstone.

Utmätning går ju inte göra alls utomlands.

Om man fortfarande står skriven så görs det väl årliga utredningar? Samt att man kan kolla utländska konton?

Årliga utredningar ja, eller vartannat år. Är lika om man är skriven utomlands också, finns det restförda skulder ska det utredas.

Nej utländska konton går inte så bra att kolla vad jag vet. Kf begär ju bankuppgiftet med vissa lagstöd och kräver av banker att flytta pengar från konton med andra lagstöd,.och svenska lagar har låg verkningsgrad utomlanda.

Vissa typet av skulder kan dock begäras hjälp av utländska indrivningsmyndigheter att få in pengar på

Jag har utmätning på lönen. om jag är sjuk, jag jag mindre pengar att leva på än existensminimum eller är det mindre som dras av fogden?

Jag har utmätning på lönen. om jag är sjuk, jag jag mindre pengar att leva på än existensminimum eller är det mindre som dras av fogden?
Du får alltid behålla existensminimum dvs ditt förbehållsbelopp.

Min sambo fick Skuld att betala med förfallodag 23/3. Redan på aprillönen gjordes första utmätningen.

Vill inte outa vilken kommun vi bor i, men här verkar KFM i alla fall vara rysligt effektiva.

Min sambo fick Skuld att betala med förfallodag 23/3. Redan på aprillönen gjordes första utmätningen.

Vill inte outa vilken kommun vi bor i, men här verkar KFM i alla fall vara rysligt effektiva.
Det må jag säga. Jag fick min första skuld att betala i juli och i januari skulle utmätningen kommit igång men de hade missat att jag fått inledande skuldsanering.
Då hade jag dessutom redovisat inkomst två ggr och ringt dit för att påskynda löneutmätning dock utan gehör.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp