Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Från det att man fått ett utslag som sedan förfallit i betalning hos kronofogden. Hur lång tid tar det tills man ska fylla i uppgifter till kronofogden om lön etc för utmätning?
vet någon när det brukar komma efter man ej betalat det som förfallit. Förlåt om det var lite otydligt skrivet.

Från det att man fått ett utslag som sedan förfallit i betalning hos kronofogden. Hur lång tid tar det tills man ska fylla i uppgifter till kronofogden om lön etc för utmätning?
vet någon när det brukar komma efter man ej betalat det som förfallit. Förlåt om det var lite otydligt skrivet.
Väldigt olika hur fort bolagen begär verställande ! Men Svea gothia alektrum intrum brukar vara väldigt snabba ! Sen har du 13 dagar att betala ! Sen efter ett par dagar kommer inkomst papper

Väldigt olika hur fort bolagen begär verställande ! Men Svea gothia alektrum intrum brukar vara väldigt snabba ! Sen har du 13 dagar att betala ! Sen efter ett par dagar kommer inkomst papper
För jag fick utslag, hade 30 dagar på mig att betala det. Den förföll den 21:e februari hos kronofogden men inte hört något mer.

För jag fick utslag, hade 30 dagar på mig att betala det. Den förföll den 21:e februari hos kronofogden men inte hört något mer.
30 dagar har jag aldrig sett ! Men du har inte fått skuld att betala ännu ?

Jag och sambon ska få barn i april. Vi har dock inte meddelat kronofogden ännu, båda sitter på löneutmätning och maxbeslut. Jag har fått en höjd inkomst sen februari och då jag inte meddelat kronofogden ännu så har jag kunnat behålla mer i månaden. Dock nu med en till på väg undrar jag kommer kronofogden att kolla igenom bådas inkomster ifall vi meddelar att vi har ett barn på väg eller ändrar dem förbehållsbeloppet bara utan att begära nya inkomstuppgifter? Det handlar 2500 kr mer i ändringen. Men samtidigt behåller jag mer än det genom den nya inkomsten så länge kronofogden inte vet

Har du maxbeslut får du inte behålla något av din löneökning..
Ett barn på väg saknar betydelse. Ett barn som fötts har betydelse. Är inger som flaggas per automatik

Ber om ursäkt det var ”skuld att betala” så vad innebär det sen? Är inte så kunnig. Den har förfallit och jag har ej betalt den.
Ingen fara :) då kommer inkomst pappren efter det ! 10 dagar på sig att fylls i dom ! Tar du emot deras post i kivira ? För bör komma när som

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp